Velký týden malých firem

Potkejte svého podnikatele. Začíná Velký týden malých firem

Startuje první ročník iniciativy, která má veřejnosti blíž představit služby, výrobky i samotné každodenní fungování malých firem. Víc než 600 společností z celé republiky připravilo pro tento týden netradiční akce. Lidé se budou moci podívat do výroby, promluvit si s majiteli firem nebo si sami vyzkoušet různá řemesla.

Přichází svátek malých firem. V následujících sedmi dnech představí podnikatelé veřejnosti speciální nabídky – ať už v podobě výrobků či slev, nebo ve formě workshopů a společenských akcí. Od 30. září do 6. října probíhá první ročník iniciativy Velký týden malých firem. Ten má zvýšit povědomí o důležitosti malých podniků pro ekonomiku a také upozornit na jejich problémy a přispět k řešení.

Do iniciativy se zapojili podnikatelé z široké škály oborů – třeba od malířů a topenářů, přes provozovatele kaváren a restaurací až po módní návrháře či zdravotnické firmy.

Do iniciativy se dobrovolně přihlásilo víc než šest stovek firem, přičemž každá přispěje nějakým netradičním nápadem. „Nechtěli jsme, aby to byly jen nabídky ve stylu 20 procent sleva na zboží. Na mysli jsme měli něco víc komunitního – akce, kde se ten podnikatel setká fyzicky se svým zákazníkem,“ vysvětluje Pavel Přikryl z podnikatelského hubu Opero, který je spoluorganizátorem iniciativy.

A firmy záměru porozuměly. „Lidé si tak budou moci třeba vyzkoušet, jaké je to být instalatérem. Nebo se podívat, jak se vyrábějí sýry, jak se oře pole. Nebo si nechat před sezonou zkontrolovat motorovou pilou,“ jmenuje Pavel Přikryl některé z mnoha nabídek, které malé firmy pro zájemce nachystaly.

Ušít si šaty v módním salonu, provést babičku virtuální realitou

Jak budou takové akce v praxi vypadat? Příkladem je třeba brunch, který na sobotu 5. října připravila módní značka La Femme MiMi. Malá oděvní firma zve zájemce do svého pražského studia, kde si budou moct sami vyrobit oděv ve spolupráci s profesionálními švadlenami a majitelkou firmy, uznávanou návrhářkou Nguyen Hoang Lan. „Máte doma starou, nenošenou košili nebo halenku, kterou již nemáte chuť nosit? Přineste ji a společně jí můžeme dát nové kouzlo,“ uvádí v pozvánce na akci firma, jejíž strategie je dávat v duchu udržitelnosti druhou šanci vyřazeným látkám a materiálům.

Společnost Kotmel Instalatéři zase nachystala na středu 2. října workshop s názvem Instalatéři v kuchyni. Všichni kutilové si budou moct zdarma vyzkoušet třeba svařování trubek a do ruky dostanou profesionální vybavení.

Iniciativa může přispět i k posílení prestiže manuálních prací, které si pod dohledem zkušených řemeslníků zájemci sami vyzkoušejí.

S neobyčejným produktem se představí třeba společnost Kaleido. Ta vyvinula aktivizační nástroj pro seniory, který využívá virtuální realitu. Díky ní mohou babičky a dědečkové vyrazit virtuálně i na takové výlety, které by jinak už absolvovat nemohli. Systém umí simulovat třeba procházku lesem nebo relaxaci na pláži. A firma nyní v rámci akce zapůjčí do rodin celou technologii na šest týdnů na vyzkoušení.

A takových nabídek najde zájemce v seznamu na webu Velkého týdne malých firem stovky. Veřejnost se může na stránkách projektu podívat také na interaktivní mapu republiky, kde jsou všechny zapojené firmy vyznačeny, a najít si akce ve svém blízkém okolí.

Vyberte si v rámci Velkého týdne malých firem akci ve vašem okolí

Podnikatelé se sejdou na konferencích v Praze i Libčicích

Vedle toho iniciativa nabízí víc než 30 odborných akcí po celé České republice, kde mohou podnikatelé i odborníci načerpat inspiraci, know-how a kontakty. Patří mezi ně například mezinárodní konference SME Forum v Praze, která je plánována na středu 2. října. O den později budou Libčice nad Vltavou hostit celodenní festival pro podnikatele s názvem FEST DoToho!

Zvolte si v seznamu více než 30 akcí pro podnikatele vhodnou konferenci nebo webinář

Pořadatele potěšil velký zájem podnikatelů a iniciativou chtějí přispět také k osvětě. „Malé české firmy dělají svou práci moderně a my chceme, aby je veřejnost vnímala pozitivně. Je to první ročník a doufáme, že se z tohoto týdne stane tradice,“ uvedla Jana Lvová, generální ředitelka společnosti Mastercard pro Českou republiku a Slovensko, která je spolupořadatelem iniciativy.

Vedle malých firem se navíc do iniciativy zapojilo coby partneři dalších 40 organizací – banky, podnikatelské asociace, velké korporáty či státní instituce. Partnerem je i portál BusinessInfo.cz, který připravil seriál, v němž bude postupně představovat zajímavé malé firmy z celé České republiky a z nejrůznějších oborů.

Přečtěte si první příběh ze seriálu o úspěšných malých firmách: o společnosti Kotmel Instalatéři, která přinesla nový přístup do stavebnictví

Ředitel Velkého týdne malých firem Martin Mára vysvětluje, že organizátoři budou rádi, pokud ze všech těchto organizací, samotných malých firem i jejich zákazníků vznikne určitá komunita. Ta by mohla být základem pro další Velký týden malých firem, který je už nyní plánován na konec září roku 2025.

Tomáš Stingl

Doporučujeme