Rozvrhování a evidence pracovní doby v roce 2025

Při rozvrhování a evidenci pracovní doby je potřeba vycházet z aktuální legislativy a současně přihlížet ke specifickým potřebám vaší organizace.

Datum konání
24.04.2025
Typ akce
Seminář
Země určení
Česká republika Česká republika
Místo konání
online
Další akce v kategoriích

Do hry přitom vstupují různé proměnné, jako je volná pracovní doba, pracovní cesty, flexibilní úvazky, home office, přesčasy či pohotovost. Zvláštní pozornost je třeba věnovat dohodářům, mladistvým a zaměstnancům s pružnou, nerovnoměrnou a kratší pracovní dobou. Provedeme vás touto problematikou a poukážeme na nejčastější omyly a pochybení.

Program:

  • Pracovní doba – stávající praxe a aktuality
    • právní a faktické nástroje rozvrhování pracovní doby (vnitřní předpisy, směnář, individuální pokyny)
    • kdo a jak eviduje pracovní dobu – význam „píchaček“
    • rozvržená vs. skutečně odpracovaná pracovní doba
  • Způsoby rozvrhování pracovní doby
    • rovnoměrné vs. nerovnoměrné rozvržení pracovní doby
    • pružné rozvržení pracovní doby – výhody a nevýhody
    • kratší pracovní doba (částečné úvazky)
    • jak je to v režimu home office
    • jak nakládat s tzv. volnou pracovní dobou, jak ji evidovat
  • Specifika rozvrhování a evidence pracovní doby dle výkonu práce
    • co vše lze považovat za pracovní dobu (výkon práce)
    • definice překážek v práci v návaznosti na pracovní dobu
    • pracovní pohotovost – jak se počítá
    • práce přesčas – nároky a práva zaměstnavatele a zaměstnance
  • Aktuální změny – novelizace zákoníku práce
    rozvrhování a evidence pracovní doby zaměstnanců pracujících na základě dohody o provedení práce a dohody o pracovní činnosti
  • Příklady z praxe a diskuse

Informace:

Kontaktní informace

Pořadatel/gestor
/ info@seminaria.cz

Doporučujeme