Kategorie SDG

Hlavní informace o službě

Evropské spotřebitelské centrum poskytuje

  • asistenci spotřebitelům
  • mimosoudní pomoc spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a Velké Británie
  • informace o právech spotřebitelů při přeshraničním nakupování na jednotném trhu
  • poskytování informací o fungování platformy pro online řešení sporů s internetovými prodejci zboží a poskytovateli služeb (ODR; Online Dispute Resolution)
  • posílení postavení spotřebitelů při přeshraničním nákupu zboží a využívání služeb z jiných zemí zúčastněných na projektu sítě Evropských spotřebitelských center

číst dále

Podmínky využití služby

Služeb Evropského spotřebitelského centra můžete využit v případě, pokud jste v roli spotřebitele, ať již nakupujícího nebo přijímajícího služby.

Pro využití služby musíte být nepodnikající fyzickou osobou.

Kontaktní údaje

Evropské spotřebitelské centrum

Česká obchodní inspekce

adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2

telefon: +420 296 366 155

e-mail: eccnet-cz@ec.europa.eu

web: www.evropskyspotrebitel.cz

Poplatky

Asistenční služby Evropského spotřebitelského centra jsou poskytovány bezplatně.

Lhůty

Evropské spotřebitelské centrum vám na váš dotaz odpoví standardně do 14 dnů.

Případné řešení stížnosti trvá zpravidla několik týdnů, v závislosti na vytíženosti partnerského centra v zemi podnikatele a ochotě podnikatele najít mimosoudní řešení nastalého sporu.

Pro rychlejší vyřízení vaší žádosti nebo dotazu využijte návod, který najdete na stránkách Evropského spotřebitelského centra.

Doplňující informace

Jednací jazyk

Na Evropské spotřebitelské centrum se můžete obrátit v češtině i angličtině.

Orgán veřejné moci zodpovědný za službu

Ministerstvo průmyslu a obchodu
Na Františku 1039/32
Staré Město
11000 Praha 1
Datová schránka: bxtaaw4
E-mail: posta@mpo.cz
Web: https://www.mpo.cz/

Poslední kontrola k 20.11.2020

Zpětná vazba Nahlásit problém Asistenční služba

Doporučujeme