Obsah této stránky spadá do Jednotné digitální brány (Single Digital Gateway; SDG) projektu Evropské unie. Více o projektu
Hlavní informace o službě
Evropské spotřebitelské centrum poskytuje
- asistenci spotřebitelům
- mimosoudní pomoc spotřebitelům při řešení přeshraničních sporů s podnikateli z jiných zemí EU, Norska, Islandu a Velké Británie
- informace o právech spotřebitelů při přeshraničním nakupování na jednotném trhu
- poskytování informací o fungování platformy pro online řešení sporů s internetovými prodejci zboží a poskytovateli služeb (ODR; Online Dispute Resolution)
- posílení postavení spotřebitelů při přeshraničním nákupu zboží a využívání služeb z jiných zemí zúčastněných na projektu sítě Evropských spotřebitelských center
Podmínky využití služby
Služeb Evropského spotřebitelského centra můžete využit v případě, pokud jste v roli spotřebitele, ať již nakupujícího nebo přijímajícího služby.
Pro využití služby musíte být nepodnikající fyzickou osobou.
Kontaktní údaje
Evropské spotřebitelské centrum Česká obchodní inspekce adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2 telefon: +420 296 366 155 e-mail: eccnet-cz@ec.europa.eu
Poplatky
Asistenční služby Evropského spotřebitelského centra jsou poskytovány bezplatně.
Lhůty
Evropské spotřebitelské centrum vám na váš dotaz odpoví standardně do 14 dnů.
Případné řešení stížnosti trvá zpravidla několik týdnů, v závislosti na vytíženosti partnerského centra v zemi podnikatele a ochotě podnikatele najít mimosoudní řešení nastalého sporu.
Pro rychlejší vyřízení vaší žádosti nebo dotazu využijte návod, který najdete na stránkách Evropského spotřebitelského centra.
Doplňující informace
Jednací jazyk
Na Evropské spotřebitelské centrum se můžete obrátit v češtině i angličtině.
Orgán veřejné moci zodpovědný za službu
Ministerstvo průmyslu a obchodu Na Františku 1039/32 Staré Město 11000 Praha 1 |
Datová schránka: bxtaaw4 E-mail: posta@mpo.cz Web: https://www.mpo.cz/ |
Poslední kontrola k 20.11.2020