Během tohoto období vývoz dosáhl celkové výše 43 mld. USD, tj. meziroční pokles o 4,2 %, v důsledku snížení hodnoty vývozu klíčových produktů. Těmi jsou aqua produkty (7,5 mld. USD, pokles o 20,5 %) a produkty lesnictví, zejména přírodní kaučuk (11,7 mld. USD, pokles o 19,3 %).
Za posledních deset měsíců sice vzrostl vývoz aqua produktů a produktů lesního hospodářství na asijské a africké trhy, ale vývoz na americký, evropský a oceánský trh výrazně klesl.
U ostatních agrárních komodit hodnota exportu vzrostla o 17 %. Ovoce a zelenina se vyvezla za 4,9 mld. USD, rýže za 4 mld. USD a kešu ořechy za 2,9 mld. USD. U kešu ořechů je třeba doplnit informaci, že Vietnam je po Indii druhým největším importérem kešu ořechů (z Afriky a Kambodži) a zároveň jejich největším světovým exportérem. Je dost pravděpodobné, že zde obchodní činností vzniká vysoká přidaná hodnota.
ExportMag.cz: Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
Čína, USA a Japonsko jsou třemi největšími odběrateli vietnamských agrárních produktů a na tyto tři trhy směřuje více než polovina agrární produkce Vietnamu. Hodnota vývozu do Číny byla 22,8 %, do USA 20,6 % a do Japonska 7,5 %.
MARD chce i nadále posilovat export agrárních produktů a zároveň odstraňovat technické překážky na zahraničních trzích. Trnem v oku je tzv. žlutá karta na vietnamský rybolov ze strany EU za nezákonné lovení ve vodách sousedních zemí. Např. Malajsie kvůli nelegálnímu rybolovu údajně ročně přichází o 1,5 mld. USD. Kromě toho MARD pracuje na podpoře ochrany značek a zeměpisných označení pro vietnamské produkty v zahraničí (viz káva z oblasti Buon Ma Thuot).