Tato cla (spolu se cly na ocel) zavedla administrativa prezidenta Trumpa již v roce 2018.
Pro BI provedla společnost HARBOR Aluminum (nezávislá autorita v oblasti sektoru hliníku) výzkum, který doložil, že mezi 23. březnem 2018 a 28. únorem 2022 zaplatil americký nápojářský průmysl na clech částku ve výši 1,416 miliardy dolarů za 7,1 milionu tun hliníku. Tato částka se velké míře promítá do koncové ceny produktu a zaplatí ji tak americký spotřebitel.
V USA je více než 10 tisíc aktivních pivovarů, které generují více než dva miliony pracovních míst. Dovážený primární hliník a plechovky mají pro americký pivní průmysl zásadní význam, protože více než 74 % veškerého piva vyrobeného ve Spojených státech je baleno do hliníkových obalů.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
V roce 2021 nakoupily pivovary více než 41 miliard hliníkových plechovek a lahví, což z této suroviny činí nejdražší položku mezi vstupními náklady při výrobě amerického piva. Nejjednodušším řešením dle BI by bylo odstranění těchto cel, které se ale nezdá být na pořadu dne.