Z analýzy vyplývá, že snížení plýtvání potravinami je pro 45 % nakupujících nejvyšší prioritou. Mezi další priority patří používání recyklovatelných nákupních tašek a omezení jednorázových položek.
Obavy o životní prostředí se ne vždy vážou na výběr potravin, a to i u zákazníků, kteří se udržitelností velmi zabývají. Mezi potravinářské kategorie, u kterých se spotřebitelé nejvíce zajímají o ekologii, se řadí trvanlivé potraviny (61 %) a mražené potraviny (56 %).
Další zajímavostí je, že zatímco každý třetí nakupující tvrdí, že je „velmi znepokojen“ změnou klimatu, jen 21 % z nich podle této studie přikládá vážný význam vztahu potravin, které nakupuje, k ochraně životního prostředí.
Revoluce proti plastům. Startup Refork vyvinul rozložitelné příbory
Nejde ani tak o to, že výrobek musí být ekologický nebo z udržitelných zdrojů. Největší odpovědnost je ve skutečnosti v rukou zákazníka. Týká se totiž toho, co s výrobkem udělá poté, co si ho nakoupí. Proto je na spotřebitele různými cestami apelováno, aby zodpovědně přistupovali k nákupu správného množství potravin a k jejich následnému zpracování.