Odborníci ale varují, že Sydney nebude schopno skladovat odpad na předměstí už v roce 2028. Velkoměsto kvůli ubývající kapacitě vlastních skládek stále častěji posílá odpad za své hranice. Ale v tomto řešení je slabým článkem přeprava po zastaralé železnici.
Sydney již roky posílá část svého pevného odpadu mimo město vlakem. Jednou z hlavních destinací je přeměněný důl na skládku Woodlawn u obce Tarago, která leží asi 40 km jihozápadně od města Goulburn. Skládku provozuje společnost Veolia. V praxi to znamená, že minimálně jeden velký nákladní vlak denně převeze rozložitelný odpad ze zařízení Clyde v Sydney na skládku Woodlawn. Na tuto skládku za rok převeze 1 000 000 tun pevného odpadu.
Úřad zodpovědný za plánování urbanismu Sydney upozorňuje, že takovýto postup není udržitelný kvůli infrastruktuře. Právě ta v případě extrémního počasí nefunguje spolehlivě. Železnice byla již v minulosti kvůli intenzivním dešťům a záplavám i 10 dní v kuse uzavřena.
Pevný odpad je generován více než 5 miliony obyvatel a podniky. Na rozdíl od elektřiny, vody a dopravy není pevný odpad podle australské legislativy považován za kritickou infrastrukturu města. Odborníci nabádají plánovací orgány, aby do kritické infrastruktury zařadily i odpad a věnovaly větší úsilí pro vyřešení výpadků při jeho zpracování.