Generální konzulát v úzké spolupráci s regionálním zastoupením agentury CzechTourism uskutečnil incomingovou misi, která proběhla mezi 16. a 23. listopadem 2021 a byla zaměřena na specifické odvětví luxusní turistiky.
Deset zástupců významných brazilských cestovních kanceláří mělo v rámci jednoho týdne možnost poznat známé i méně známe destinace Česka, aktuální nabídku služeb hotelů a balíčků cestovních kanceláří. Program měl formu tradičního „fam tripu“ a na jeho přípravě se podílely také kraje a zástupci jednotlivých turistických destinací.
Cestovní ruch je jednou z nejvíce zasažených oblastí celosvětové ekonomiky v důsledku pandemie nákazy covid-19. V samotné Brazílii se očekává, že jako první se oživí a dostane na před-pandemickou úroveň vnitrostátní turistika. Nicméně odvětví luxusní turistiky se pravděpodobně bude obnovovat výrazně dynamičtěji, neboť její konzumenti, kteří představují vyšší střední a vyšší vrstvy, nebyli dramaticky zasaženi krizí.
Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Právě tento segment trhu je velmi zajímavý pro české poskytovatele služeb cestovního ruchu, neboť tato bonitní klientela vyžaduje vyšší standard služeb, komfortní ubytování a především městské destinace. Řada klientů těchto cestovních kanceláří poptává prémiovou turistiku, která zahrnuje individualizované cesty v nejvyšším standardu.
Cílem akce bylo nejen propagovat český turistický ruch jako celek, ale také vytvořit a dále rozvíjet jednotlivé kontakty v rámci bezprostředního kontaktu se zástupci hotelů, tour operátory, restauracemi, lázeňskými domy nebo během moderovaných schůzek B2B, které se konaly v prostorách hotelu Augustin.