Společnost P&O Ferries trvá na tom, že se její nákladní doprava přes kanál opět zvyšuje.
Odbory vyzvaly k obchodnímu a spotřebitelskému bojkotu společnosti P&O Ferries poté, co společnost před 10 týdny bez varování propustila 784 členů posádky a nahradila je levnějšími agenturními zaměstnanci.
P&O platí některým svým posádkám základní mzdu ve výši 3,94 GBP na hodinu (přičemž aktuálně platná minimální mzda ve Velké Británii je 9,50 GBP na hodinu).
Stavebnictví zažívá v Británii po pandemii boom. V čem jsou šance pro české firmy?
Ministr dopravy Velké Británie Grant Shapps v době propouštění řekl, že pověst společnosti P&O je „v troskách“. Průzkum společnosti YouGov zjistil, že negativní dopad na značku P&O byl okamžitý a dramatický. Ministr dopravy dále doplnil, že vláda Velké Británie změní legislativu tak, aby podobnému obcházení pravidel zabránila.
Na druhou stranu jeden z nejmenovaných konkurentů společnosti P&O uvedl: „Překvapilo by mě, kdyby společnost P&O bojkotovali zákazníci. Obchod je obchod, je potřeba dostat zboží na trh. Morálka tu sice je, ale při objednávání nákladní lodi obvykle není rozhodujícím faktorem.“