Podle Britského maloobchodního konsorcia k situaci došlo v důsledku nízké úrody na jihu Evropy a v severní Africe. Konsorcium očekává, že narušení bude trvat několik týdnů, ale supermarkety mají zkušenosti se zvládáním potíží v dodavatelském řetězci a spolupracují se zemědělci, aby zajistily, že zákazníci budou mít přístup k široké škále čerstvých produktů.
Výpadky byly způsobeny špatným počasím v zahraničí, ale došlo také ke snížení například dodávek britských rajčat z důvodu raketově rostoucích nákladů na vytápění. Britská produkce rajčat je na nejnižší úrovni od počátku záznamů v roce 1985.
Nedostatek některých druhů ovoce a zeleniny ve Velké Británii řeší britské supermarkety následovně:
- Asda – dočasně omezuje nákup u vybraného sortimentu ovoce a zeleniny na tři kusy od každé položky na zákazníka. Týká se to balení rajčat, paprik, okurek, salátu, brokolice, květáku a malin.
- Aldi – diskontní prodejce také zavedl limity na nákup ovoce a zeleniny, přičemž zákazníkům bylo oznámeno, že si mohou koupit pouze tři balení najednou, a to kvůli špatným povětrnostním podmínkám v Evropě. Týká se to paprik, okurek a rajčat.
- Morrisons omezuje nákup okurek, rajčat, salátu a paprik na dvě balení na zákazníka.
- M&S se snaží zmírnit nedostatky maximálním využitím „alternativních dodavatelských cest“.
- Tesco – největší maloobchodní prodejce ve Velké Británii omezil prodej rajčat, paprik a okurek na tři kusy od každé položky na zákazníka.
- Waitrose – řetězec situaci pečlivě monitoruje, ale že v současné době neplánuje zavést omezení nebo limity.
- Lidl – diskontní prodejce uvedl, že v současné době neplánuje zavedení limitů.
- Sainsbury’s – společnost, která patří mezi čtyři největší supermarkety s potravinami také potvrdila, že v současné době nezavádí žádné nákupní limity.