Česká startupová firma Meiro ladí klientské servisy malých i velkých hráčů na poli indonéského bankovnictví, pojišťovnictví, ale i retailu a jiných odvětví. Její inovativní správa klientských dat a jejich vyhodnocení rozehrává indonéský obchod se službami i zbožím.
Česko se tak na složitém indonéském trhu prosazuje i v méně tradičních oblastech digitálních inovací. Jak na to, a že velký úspěch s velkým bankovním domem BCA je pro Meiro jen začátek?
Inovativní přístup k datové analýze
Kde jinde než v Indonésii, jejíž HDP je více než z poloviny taženo tuzemskou spotřebou, je třeba se zamýšlet nad efektivním oslovováním nových a správou stávajících klientů. Česká softwarová firma Meiro přinesla Indonésii novinku v podobě inovativního přístupu k datové analýze pro klientskou správu. V Indonésii se tak dnes může daleko lépe svým klientům věnovat například významný hráč indonéského bankovního sektoru BCA, ale zájem přichází i z oblasti pojišťovnictví, retailu či pohostinství. O Meiro je a bude v Indonésii zájem – ostatně kdo pracuje efektivně s klientskými daty, těší se z výrazně vyšších obratů – a na to indonéská ekonomika lačnící po navyšování růstu slyší.
ExportMag.cz: Čipy a jízdní kola. V čem ještě exceluje malý velký Tchaj-wan?
Česká inovativní softwarová firma Meiro přináší neotřelý způsob pohledu na klientský profil, kdy její unikátní produkt Customer Data Platform (CDP) využívá vícezdrojový přístup sběru dat, aby následně vytvořila daleko komplexnější profil potenciálního kupce. Na první pohled další z vnitřních nástrojů chodu oddělení prodeje a marketingu bude dříve či později především pak pro velké nákupní platformy a byznysy s širokou základnou klientů naprosto klíčový nástroj na cestě k úspěchu.
Startupu se daří v jihovýchodní Asii
Není divu, že se startupu Meiro daří především na jihovýchodoasijských trzích – v Indonésii, ale také na Filipínách, a především Singapuru, kde ostatně sídlí obchodní část firmy. Silně konzumně orientovaná indonéská společnost, navíc nesmírně početná, představuje výzvu i příležitost. Chápat zákazníky a správně cílit reklamu firmám šetří drahocenný čas a klienty navede na optimální cestu za vysněným produktem či službou.
Velvyslanectví České republiky v Jakartě spojilo se softwarovým startupem Meiro síly a představilo českou inovativní firmu novým klientům na půdě ambasády zase trochu v jiném duchu. Seminář Digitální trendy v byznysu 21. století pojal problematiku optimalizované správy klientských dat v širším měřítku celkové digitální transformace, která provází současné vlády a společnost na každém kroku, ale zdaleka nejvíce hýbe právě byznysem, kde ostatně většina nástrojů digitální změny vzniká.
Datoví analytici, specialisté na marketing i vztahy s veřejností si nenechali ujít prezentaci revolučního produktu Meiro ředitelky poradenství firmy Quinn Pham, a především inspirativní firechat mezi zakladatelkou české firmy a odbornicí na data Janou Marlé Žižkovou a zkušenou datovou analytičkou, marketérkou a aktuálně ředitelkou digitálního byznysu IFG Life Erikou Santosou.
Dlouhá digitální cesta
Indonésie ušla v krátké době dlouhou digitální cestu – sdílené služby, elektronické peněženky, jídelní lístek v QR kódu a nákupy ne na Amazonu, ale na domácí a přitom srovnatelně velké Tokopedii – to je každodenní život průměrného Indonésana. Digitalizovat začínají ale i úřady a státní správa obecně – vízum z domova za pět minut, daňové přiznání online pod jedním ID, regionálně pak celá řada centralizovaných veřejných služeb na jednom místě (potlesk patří v elektronické správě občana městu Semarang).
Tady jde Indonésie správnou cestou, ale větší část z ní je stále na horizontu. Digitalizace ale zůstává konstantně top prioritou vlády, a to i v zahraničně-politickém rozměru například během nedávno proběhlého indonéského předsednictví skupiny G20. O rychle rostoucí odvětví digitálních řešení v Indonésii tak má smysl se zajímat.