Letošního ročníku se zúčastnilo více než 150 společností a organizací ze 12 zemí, které představily své výrobky, technologie a související služby v oblasti vodíkové mobility, dobíjení/infrastruktury a vodíkové energie.
Kromě dalších technologických novinek účastníci představily osobní automobily, autobusy, tramvaje a jízdní kola na vodíkový pohon, pokročilé bezpilotní drony poháněné vodíkem, stavební stroje na vodíkový pohon, ale i jachtu a ponorku s vodíkovým pohonem. Samozřejmě nechyběly ani mobilní nabíjecí stanice a rozličné součásti vodíkové infrastruktury.
Veletrhu se společným stánkem s místním zástupcem českého výrobce zařízení pro pokročilé vodíkové technologie Vítkovice Cylinders a.s., společností Vitkovicecylinders Co., Ltd, zúčastnilo i Velvyslanectví České republiky v Soulu a zástupci agentury CzechInvest.
Společnost Vítkovice Cylinders, která nedávno získala potřebné certifikace na vývoz svých vysokotlakých nádob do Jižní Koreje, vystavovala tlakové nádoby v tlacích 500bar a 1000bar, které by měly v blízkém době sloužit v nabíjecích vlakových stanicích pro lokomotivy na vodíkový pohon.
U příležitosti zahájení veletrhu se sešli vedoucí představitelé 15 největších konglomerátů zapojených do vodíkového sektoru, včetně společností skupin Hyundai Motor Group, SK Group a POSCO Group, LOTTE Group, Hanwha Group, Doosan Group na inauguračním jednání „Korejské rady pro vodík“ (K-Hydrogen Council). Tato nevládní organizace má za úkol stimulovat investice v sektoru a zajišťovat klíčové technologie pro vodíkovou ekonomiku, jako je zkapalňování vodíku, či zachycování a využití uhlíku (CCU) v raných fázích.
Velmi zajímavou se též jevila prezentace speciální ekonomické zóny Ulsan Free Economic Zone (UFEZ), která by měla sloužit jako Northeast Asian Energy Hub pro zpracování a využití vodíku. Tato zóna svou rozlohou 4,7 km2 přesahuje tři územní oblasti kolem města Ulsan a zahrnuje tři speciální centra změřená na vodíkové technologie (Hydrogen Industry Base, Electrogen Auto Valley, R&D Business Valley). Zde se nabízí potenciál ke spolupráci s korejskými firmami, které v této UFEZ již působí.
Masivní vládní podpora následovaná výrazným zapojením největších konglomerátů a relativně velkého počtu malých a středních podniků do vodíkové technologie naznačuje obrovský potenciál této oblasti. Korejské konglomeráty přislíbily investice do vybudování široké škály vodíkové infrastruktury do roku 2030 v celkové výši až 37,1 mld. USD.
Zmíněný úspěch českého výrobce komponent pro vodíkovou infrastrukturu firmu Vítkovice Cylinders a.s. v pronikání na korejský trh může být příkladem pro české podniky díky nově vznikajícím příležitostem ve skokově se rozvíjejícím trhu.