Rekordní druhý kvartál podtrhuje i to, že v Česku přibylo od dubna do června 2021 rekordních 3 144 nových e-shopů. Podle dat společnosti Shoptet jich aktuálně v České republice funguje 41 639.
Přesně 50,45 miliard, takový byl obrat české e-commerce scény v druhém kvartálu letošního roku. Meziročně se jedná o nárůst 5,5 miliardy, v roce 2020 byl za stejné období obrat 44,98 miliard.
„Meziroční srovnání výsledků potvrzuje, že oblast e-commerce zaznamenala během pandemie koronaviru značný růst. Majitelé kamenných obchodů byli nuceni přesunout svůj byznys na internet, stejně tak se změnilo i nákupní chování zákazníků. Před vypuknutím pandemie v roce 2019 zaznamenaly české e-shopy od dubna do června obrat 35,4 miliardy korun. V letošním roce byla za stejné období překonána hranice 50 miliard korun, což je nárůst o více než 40 procent,“ říká Samuel Huba, CEO společnosti Shoptet.
České i evropské e-commerce pomáhá na výsluní covid
Zároveň dodává, že dalším důvodem vzrůstajícího obratu je zvyšující se počet nových prodejců, kterým internetové obchody úspěšně fungují a dovolují jim byznysově růst. E-commerce tak zvyšuje svůj podíl na celkovém maloobchodu. Ten nicméně roste jen o jednotky procent a podle posledních statistik ČSÚ meziměsíční tržby v maloobchodě stagnují.
E-commerce: Rekordní Vánoce 2021?
„Stále tedy platí, že efekt covidu na českou e-commerce působí a dá se očekávat, že vánoční sezóna bude opravdu mimořádná a zcela jistě rekordní,“ doplňuje Huba.
Meziročně se zvýšil také obrat tuzemských e-shopů za první polovinu letošního roku. „V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu a již nyní dosáhl český e-commerce sektor nárůst o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,“ dodává Samuel Huba.
Sektor české e-commerce se v Q2 rozšířil o 3 144 nových e-shopů. Jedná se o meziroční nárůst o 25 procent. Nejčastější segmentem, ve kterém lidé na internetu podnikají, zůstává i nadále oblečení a doplňky. Následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady či potraviny a dětské zboží s elektronikou. Nejvíce rostoucí kategorií v daném období (Q2) byly produkty zaměřené na cestování (kufry, karavany, doplňky na cesty a dovolenou), jejichž prodej oproti prvnímu čtvrtletí 2021 vzrostl o 50 procent.
Dařilo se také kategorii stavební materiály, kde došlo oproti prvním třem měsícům letošního roku k nárůstu o 29 procent. Dalšími rostoucími kategoriemi jsou segment auto-moto (nárůst o 26 procent), sport a turistika (nárůst 22 procent) a erotika (nárůst 13 procent).
Redakčně upravená tisková zpráva Shoptet