Stejně jako v předešlém roce na něm nechyběl český stánek spoluorganizovaný Velvyslanectvím ČR v Tokiu a agenturou CzechInvest v rámci projektu ekonomické diplomacie (PROPED).
Stánek oficiálně otevřela zástupkyně velvyslance ČR v Japonsku paní Vladimíra Hirsh, která také pozdravila sedm přítomných českých firem, které prezentovaly v Japonsku svoje produkty z oblasti virtuální, rozšířené a smíšené reality. Jednalo se o: DIVR Labs, More.is.More, Ardyssey, Pocket Virtuality, VRgineers, FIT VUT Brno/AR Collaborative a Three Dragons/CLDXR®.
Návštěvníci na stánku mohli vyzkoušet vystavenou techniku a účastnit se virtuálních prohlídek. Unikátní řešení a služby od českých firem přilákaly řadu návštěvníků veletrhu z různých oborů. Oproti loňské hybridní expozici navíc mohli získat přímo u přítomných firemních zástupců podrobné informace.
Češi vybaví města budoucnosti chytrými stromy nebo multifunkčními lavičkami
Zvláště oceňované byly u českých produktů vysoká úroveň grafiky virtuální reality a uživatelská přívětivost. Mimo český stánek byla navíc vystavena aplikace ROUVY od české společnosti VirtualTrading jejím japonským partnerem growB marketing.
Letošní druhý roční XR Fair Tokyo navštívilo cca 45 000 návštěvníků a zúčastnilo se jej přes 950 vystavovatelů, z nichž 56 bylo ze zahraničí. Český stánek byl jedním ze tří přítomných oficiálních účastí, čímž potvrdil silnou pozici ČR v tomto odvětví, které je zvláště perspektivním v současnosti, kdy se masově vytváří a konzumuje digitální obsah.
To je mj. zapříčiněno i rozvojem 5G sítí a změnou chování spotřebitelů během koronavirové pandemie. Tyto trendy byly viditelné i na veletrhu, kde se vystavovaly nová technologická řešení související s produkcí obsahem, distribucí, licencí, brandingem, nebo marketingem ve VR/AR/MR.