Akce se konala v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie PROPED s přispěním Ministerstva zahraničních věcí České republiky.
Letos se konal již 60. ročník veletrhu, který registroval přes 70 tisíc účastníků z řad odborné veřejnosti (což je o 19 % více oproti loňskému roku), 2700 vystavovatelů a 55 zahraničních destinací. Cílem projektu bylo představit italským partnerům turistický potenciál ČR, především pak cestovním kancelářím, a to ve spolupráci s českými společnostmi, které se dlouhodobě na italský trh orientují.
ExportMag.cz: Exportní aliance? Staví vzorové chytré město, šíří slávu českého piva
Letošní rok je ve znamení návratu italských turistů do ČR. Za první pololetí se ubytovalo v českých ubytovacích zařízeních přes 175 tisíc Italů, kteří zde uskutečnili 465 tisíc přenocování, což činí z Itálie spolu s USA a Velkou Británií vyjma příhraničních zemí nejvýznamnější trhy příjezdového cestovního ruchu pro ČR.
Na stánku České republiky se představily společnosti AR Tour, D.I.R.Bohemia, Kompass, Jerome Incoming, Caldana Europe Travel, Clarion Congress Hotel a region Moravskoslezského kraje.
České společnosti nabízely především pobyty nejenom v Praze, ale po celé republice, služby v oblasti školní turistiky, kulturně historické itineráře, aktivní dovolenou a kongresovou a incentivní turistiku. Primárním cílem je navyšovat počty italských turistů v ČR, pracovat na diverzifikaci destinací a eliminaci sezonních výkyvů.