Česká firma byla vybrána jako nejlepší z pěti uchazečů a tento úspěch znamená posílení její pozice na velmi náročném a konkurenčním polském trhu. Zakázka v hodnotě 1,3 mld. zlotých (1 PLN = 6 CZK) by měla být realizována v průběhu příštích dvou let.
Okresní soud ve Varšavě rozhodl o zamítnutí stížnosti, kterou firmy Stadler a Siemens Mobility vznesly poté, co se neúspěšně snažily o zneplatnění výsledků tendru u Státní odvolací komise (KOI). Proces odvolacího řízení je tak ukončen. Průběh tohoto tendru a následných správních a soudních řízení podrobně monitorovalo také velvyslanectví, které bylo s firmou Škoda Transportation v pravidelném kontaktu.
Jak uvedla mluvčí varšavského metra A.Bartoń, byl zahájen proces směřující k podpisu smlouvy. Zakázka by měla být realizována v průběhu 53 měsíců. První šestivozová souprava má být dodána do 20 měsíců od uzavření dohody. Povolení k provozu by mělo být předáno do 23 měsíců. V první fázi bude dodáno 37 souprav a v průběhu 30 měsíců má vedení metra možnost rozšířit zakázku o dodatečných 8 souprav.
Škoda Transportation tak bude již čtvrtým dodavatelem pro provoz metra ve Varšavě, kde jezdí původní sovětské a ruské vlaky a soupravy francouzského Alstomu a německého Siemense. Firma dala současně najevo, že při zpracování zakázky navázala úzkou spolupráci s polskými univerzitami a projekčními kancelářemi, jako např. EC Engineering.
Nové vagony pro varšavské metro budou mít kapacitu 1500 cestujících a budou klimatizovány. Souprava bude mít délku 118,2 metru a pohybovat se bude maximální rychlostí 90 km/h. Škoda Transportation prezentovala předběžnou podobu nové soupravy, která se ovšem bude upravovat na základě konzultací s objednavatelem po podpisu smlouvy.
Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky ve Varšavě (Polsko). Autor: Jan Tomášek.