Velvyslanectví ČR v Brasílii iniciovalo živé vysílání o českém pivovarnictví na atraktivní platformě Beer School, kterou založil tvůrce mediálního obsahu Jamal Awadallak a která se stala velmi populárním médiem pro sdílení informací mezi brazilskými pivovarníky, sládky a příznivci piva.
Živé vysílání se konalo 24. ledna 2024 ve večerních hodinách na kanálu YouTube. Samotný výstup měl více než dvě hodiny a v době živého vysílání ho sledovalo na dvě stě padesát diváků. V následujících týdnech počet sledujících dosáhl téměř na dva a půl tisíce.
Po úvodním slově velvyslankyně Pavly Havrlíkové, následovaly jednotlivé vstupy tří brazilských pivovarníků, infuencerů a vysokoškolských pedagogů – Jamala Awadallaka, Duana Ceoly a Enedérsona Rossetta –, kteří získali přímou zkušenost s českým pivovarnictvím během minulých ročníků incomingových misí organizovaných v rámci projektů ekonomické diplomacie.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
Přidanou hodnotou prezentací byla skutečnost, že české společnosti a jejich portfolia byla představena místními specialisty, kteří mají v pivovarnické obci uznání a kredibilitu. Brazilští diváci se měli možnost seznámit s českými surovinami (Top Hop, Bohemia Hop), technologiemi (Cheops), produkty (Lukr, LindrCZ), případně tradičními způsoby produkce piva (Pilsner Urquell nebo produkce v otevřených spilkách). Pořad byl zakončen dotazy a postřehy diváků.
Organizace živého vysílání představuje jednu z mediálních aktivit ekonomické diplomacie, které si kladou za cíl zviditelnit české pivovarnictví a posílit tak prestiž, kterou si zde česká tradice již vydobyla. V minulosti byly realizovány marketingové a prezentační aktivity na podporu tohoto odvětví: na podnět zastupitelských úřadů byla například publikována velká reportáž u příležitosti 180 let ležáku Pilsner Urquell v největším brazilském deníku Folha de São Paulo.