České pivovary mají možnost představit se na veletrhu v Číně

Čína představuje největší světový trh s pivem a předpokládá se, že do budoucna nadále poroste. Rostoucí zájem čínských spotřebitelů o importované a prémiové produkty představuje příležitosti pro české pivovary.

V letošním roce 2024 mají české firmy z odvětví pivovarnictví možnost ve dnech 1.–3. dubna 2024 vystavovat na veletrhu Beijing International Craft Brewing Exhibition v rámci českého národního stánku financovaného prostřednictvím projektu na podporu ekonomické diplomacie.

Ilustrační fotografie

Tento veletrh zkráceně často označovaný jako Beijing Brew v loňském roce přilákal téměř 17 tisíc profesionálů z pivovarnických kruhů a bezmála 200 vystavovatelů. Ačkoli více než polovinu vystavovatelů tvořily malé pivovary, zastoupeni byli také dodavatelé surovin, technologií, výčepní techniky a obalových materiálů. Převážnou část návštěvníku (33 %) tvořili zástupci segmentu HORECA následováni zástupci řemeslných pivovarů (14 %), zatímco distributoři, velkoprodejci a importéři představovali 12 % celkové návštěvnosti.

ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí

Největšímu zájmu návštěvníků se těšily právě pivní značky, suroviny a pivovarnické technologie. Zájemci o účast z řad relevantních firem mohou kontaktovat zemědělského diplomata na Velvyslanectví ČR v Pekingu Ondřeje Plačka prostřednictvím e-mailu Ondrej.Placek@mzv.gov.cz.

Hodnota čínského pivního trhu dosáhla v roce 2022 hodnoty téměř 111 miliard EUR, z čehož 87 % tvoří ležáky, jejichž míra růstu se mezi roky 2022–2027 odhaduje na 6,3 %. Druhý největší tržní podíl si drží piva tmavá, na třetím místě je stout a nejmenší podíl drží piva nealkoholická. Pandemie covidu-19 přiměla spotřebitele konzumovat více piva doma a posílila význam kanálu e-commerce.

Růst zaznamenává také spotřeba prémiových piv, což představuje hnací sílu poptávky po importovaných pivech. V roce 2022 Čína importovala pivo v celkové hodnotě 621 milionů EUR, přičemž tři čtvrtiny pocházely z EU. Nejsilnější pozici mají piva německá následována belgickými, francouzskými a nizozemskými.

České exporty do Číny zaznamenaly v letech 2020–2022 pokles způsobený čínskými protiepidemickými restrikcemi, ale dosavadní data za rok 2023 indikují opětovný vzestup. Segment řemeslných piv je s 0,1 % tržního podílu zatím velmi malý, ale roste rychlým tempem. Zejména mladší generace hledá piva nabízející nevšední chutě a zážitky. Lze si všimnout piv kombinujících příchutě ovoce, čaje a dalších neobvyklých surovin. Tento trend láká také více konzumentů z řad žen.

Autor: Ondřej Plaček, zemědělský diplomat velvyslanectví ČR v Pekingu. Více informací o nástrojích Ministerstva zemědělství na podporu exportu naleznete na webu eagri.cz v Proexportním okénku.

• Teritorium: Asie | Čína | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme