Ministerstvo zemědělství a Ministerstvo zahraničních věcí ČR, společně s Generálním konzulátem a kanceláří CzechTrade v Istanbulu, uspořádalo v rámci projektu ekonomické diplomacie PROPED prezentaci českých potravinářských firem na mezinárodním potravinářském veletrhu, který se konal ve dnech od 31. srpna do 3. září 2022.
V loňském roce, navzdory pandemickým restrikcím, veletrh zaznamenal 47 000 návštěvníků. Na výstavní ploše 60 000 m2 se prezentovalo více než 2 000 značek z 20 zemí světa se účastnilo na 2 500 zahraničních nákupčích. Pro letošní rok budou statistická data dostupná na stránkách veletržní správy.
Po předchozí dvouleté neúčasti tak letos opět sklízelo zaslouženou pozornost společné představení České republiky, které bylo zastoupené firmami AG Foods, Bartonik, Bona Vita, Emco, Marmelinda, Schindler Food, Vest. Prezentované české výrobky zaujaly především vysokou kvalitou, nápaditostí a designem, které jsou zejména oceňovány v současných moderních trendech výživy nejenom v Turecku, ale i v zemích jihovýchodní Asie a Perského zálivu.
České technologie triumfovaly na Světové výstavě Expo v Dubaji
Osobně přítomný vedoucí odd. zemí SNS, Afriky a proexportní politiky, Odboru zahraničně obchodní spolupráce Ministerstva zemědělství ČR, pan Ing. Roland Černohorský velmi ocenil zájem i kvalitu českých potravinářských firem ve srovnání s konkurencí a zároveň vyjádřil podporu ministerstva producentům a exportérům.
Čeští potravináři navštívili rovněž souběžně probíhající veletrh WorldFood Istanbul, kde měli možnost navázat další obchodní kontakty, a také se detailně seznámit se sortimentem potravin nabízených v prodejnách potravinářských řetězců v Turecku. Průběžně pak v rámci veletrhu probíhala B2B jednání s tureckými partnery i zahraničními nákupčími.
Stejně jako v předchozích letech, mezinárodní veletrh CNR FOOD Istanbul 2022 prokázal, že české potravinářské firmy jsou schopny i v současných náročných podmínkách oslovit zahraniční zákazníky svou kvalitou a získat si zájem nejenom profesionální veřejnosti, ale i běžných návštěvníků, kdy kontakty takto získané vytváří slibný potenciál k získání nových trhů v Turecku a dalších zemích regionu.