Řecký turistický sektor, který je hlavní oporou národní ekonomiky a ročně přímo či nepřímo produkuje zhruba čtvrtinu hrubého domácího produktu, se v roce 2022 vzpamatoval z covidového šoku. Řecko navštívilo zhruba 30 milionů zahraničních návštěvníků a díky dobrému počasí se délka turistické sezóny protáhla až do zimy. Pokud mezinárodní recese nezhatí nadějné vyhlídky, měl by turistický boom v Řecku pokračovat i letos.
Rozvoj cestovního ruchu s sebou přináší investice do turistické infrastruktury, ubytovacích a stravovacích kapacit. Po celém Řecku včetně Atén rostou nové hotely a apartmány. Zájem investovat do modernizace turistických služeb potvrdil také letošní, v pořadí 17. ročník mezinárodního veletrhu zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování HO.RE.CA.2023 – HOtely-REstaurace-CAfee, který se uskutečnil ve dnech 10.-13. února na aténském výstavišti METROPOLITAN EXPO.
Zhruba 500 vystavovatelů z deseti zemí zde tisícům návštěvníků z řad podnikatelů nabídlo širokou škálu zboží, jehož prezentace byla opět na vysoké úrovni. Je potěšitelné, že ani letos mezi exponáty nechybělo české hotelové sklo a křišťál společností Crystalex, Crystal Bohemia a Crystalite Bohemia, jakož i karlovarský porcelán Benedikt a Thun.
Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Na svých stáncích je nabízela celá řada řeckých obchodníků, kteří v rozhovoru se zástupci velvyslanectví potvrdili dobré jméno českých výrobků, o které je v řeckých turistických podnicích trvalý zájem. Díky tradiční kvalitě, ale i velmi dobrému místnímu zastoupení, zatím obhajují svoji pozici na trhu v tvrdé mezinárodní konkurenci zejména ze sousední Itálie, ale i z Německa a v posledních letech také z Turecka, jehož výrobky sice zaostávají co do kvality, jejich předností je však nízká cena.
Návštěva tohoto významného mezinárodního veletrhu je pro české výrobce ze sektoru zásobování a vybavení pro hotely a podniky veřejného stravování, kteří uvažují o vstupu na řecký trh, příležitostí, jak se seznámit s konkurencí, srovnat si nabídku, poptávku a ceny, případně poohlédnout se po distributorovi.