Expozice „Save the Oceans“ bude v daném období představovat designové skleněné výtvory české společnosti Crystal Caviar, v prostorách českého pavilonu pak do konce listopadu proběhnou další dvě prezentace českých výrobců skla.
Při vstupu do českého pavilonu na Všeobecné světové výstavě EXPO v Dubaji návštěvníky pravděpodobně jako první zaujme světelná instalace Zlatý déšť, kterou pro českou společnost Lasvit navrhnul Maxim Velčovský. Umělecké pojetí svítidla svým designem odkazuje na hlavní téma českého pavilonu, kterým je vznik vody ze vzduchu – exponát Zlatý déšť tak navozuje iluzi stékání kapek vody po svítidle od střechy pavilonu až do vstupní haly.
V rámci stálé expozice se na českém pavilonu rovněž představují díla Vlastimila Beránka „Venus“, největší leštěná skleněná socha na světě, a „Darkov Waves“, stejně jako skleněné sousoší „Lovers“, které se nachází v prostorách střešní terasy českého pavilonu.
V pořadí třetí rotační expozice v českém pavilonu pak představuje skleněné umělecké exponáty autorů Pavla Baxy, Jaroslava Proška a Ely Smrčkové od společnosti Crystal Caviar. Výstava „Save the Oceans“ prezentuje jedinečné skleněné exponáty částečně pokryté plasty, které mají upozornit na hrozící ekologickou katastrofu spočívající ve znečištění světových oceánů.
Skleněné exponáty stálé i dočasné expozice na českém pavilonu jsou doplněny dvěma prezentačními akcemi zaměřenými na české výrobce skla. Během první z nich zaměřené na český design se návštěvníkům pavilonu a potenciálním obchodním partnerům představily 18. listopadu české společnosti Lasvit, Crystal Caviar, Sans Souci, Glasio, IQ Structures či Subfossil Oak.
Více o prezentaci české firmy v článku Sklářská značka Lasvit přivezla na Expo do Dubaje déšť zlatých světel
Během druhé prezentační akce, kterou s využitím projektu na podporu ekonomické diplomacie uspořádá 24. listopadu Velvyslanectví ČR v Abú Dhabí, se pak představí další čeští výrobci skla. „Blízký východ je pro české výrobce skla dlouhodobě perspektivní oblastí, v níž již řada z nich zaznamenala úspěšný vstup na trh,“ popisuje náměstek ministra zahraničí Martin Tlapa.
„Nad rámec vlastní prezentace výrobků českých sklářů v rámci českého pavilonu na EXPO máme ambici dále zviditelnit české výrobce skla i využitím projektu na podporu ekonomické diplomacie tak, aby se jejich účast na světové výstavě odrazila v posílení jejich pozice na trzích v celém regionu,“ uzavírá náměstek Tlapa.