Na akci Ferie for Alle, která proběhla v MCH Messecenter Herning v Dánsku a přilákala více než 54 tisíc návštěvníků, se pod hlavičkou CzechTourism a dalších partnerů prezentovalo i Česko. Kromě turistických atrakcí lákala dánské návštěvníky speciální nabídka českých regionů a výrazný zájem projevili i tuzemští vystavovatelé – jejich účast byla letos rekordní.
O český stánek byl mezi návštěvníky velký zájem. Zejména pak ze strany turistů, kteří Česko navštívili už několikrát. „Dánové, kteří k nám pravidelně cestují, přijíždějí často autem a vyhledávají nejen Prahu, ale i méně známé regiony. Nejvíce času tráví ve středních Čechách, Královéhradeckém a Jihočeském kraji, což potvrzují i data – loni Česko navštívilo přes 106 tisíc dánských turistů, kteří zde strávili více než 300 tisíc nocí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
„V letních měsících směřuje většina Dánů do Prahy, ale postupně zaznamenáváme trend, kdy objevují také další tuzemské regiony. V zimě pak míří i na české hory. Stále častěji si u nás chtějí prodloužit léto nebo si užít aktivní dovolenou v horském prostředí,“ dodává František Reismüller.
Na stánku CzechTourism se letos prezentovalo sedm spoluvystavovatelů – Město Brno, Centrála cestovního ruchu Jižní Moravy, Karlovarský kraj, Plzeňský kraj, Fashion Arena, Pilsner Urquell Experience a Svaz Krkonoš s DMO Lužické hory.
Ferie for Alle proběhl ve 13 tematických halách, rozdělených do pěti hlavních sekcí: camping a karavany, golf, dánské destinace (DCR), outdoor a zahraniční dovolené. Akce je nejen místem pro inspiraci, ale i důležitou obchodní platformou – největší touroperátoři zde letos nabízeli speciální slevy a veletržní balíčky. Výsledkem byly vysoké tržby.
„Po třech intenzivních dnech na veletrhu se znovu ukázalo, že osobní setkání hrají v cestovním ruchu klíčovou roli. Nic nemůže nahradit přímou komunikaci mezi odborníky a návštěvníky,“ shrnuje generální ředitel MCH Messecenter Herning Georg Sørensen a doplňuje: „Těší nás, že se více než 3 tisíce profesionálů postaralo o to, aby desítky tisíc návštěvníků našly inspiraci pro své budoucí cesty.“
Česká gastronomie a aktivní dovolená jako hlavní taháky
Zahraniční zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko dlouhodobě cílí na dánské turisty prostřednictvím tematických kampaní a press tripů.
„Letošní rok zaměříme především na gastronomii a aktivní dovolenou, tedy pěší turistiku a cyklistiku. Zároveň se soustředíme na odpovědné a uvědomělé cestování, které je pro severské turisty čím dál důležitější. V plánu máme sérii press a influencer tripů, která pomůže propagovat české destinace jako atraktivní a udržitelný cíl pro skandinávské turisty,“ přibližuje ředitelka Zahraničního zastoupení CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin.
Veletrh Ferie for Alle i letos potvrdil svou pozici stěžejní platformy pro prezentaci Česka ve Skandinávii. Rekordní účast českých subjektů a rostoucí zájem dánských návštěvníků nabídl skvělou příležitost ještě více posílit zájem o Česko mezi místními turisty.