Akce, které se zúčastnily stovky lidí, se uskutečnila v Brně. Nedílnou součástí byly návštěvy kulturních, přírodních a jiných zajímavých míst po celé ČR. V tomto případě se dá podle agentury CzechTourism předpokládat velký on-line zásah. Informace by se měly dostat až k desítkám milionů lidí.
Traverse je prestižní konference, která mění místo konání. Letošní 9. ročník se uskutečnil v Brně na jižní Moravě, předcovidová akce měla v roce 2019 domov v italském Trentinu.
150 milionů impresí
„Pevně věřím, že naše Traverse 22 překoná čísla z Itálie, kde díky blogerům, youtuberům a dalším tvůrcům digitálního obsahu došlo k zásahu 150 milionů impresí,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
„Vezmeme-li fakt, že investice CzechTourismu do Traverse byla cca 1,5 milion korun, dá se čekat obrovská finanční návratnost a zásah na sítích od lidí, kterým cestovatelé věří a kteří inspirují k návštěvě České republiky, Brna a jižní Moravy,“ doplňuje Herget.
CzechTourism společně s magistrátem města Brna a Centrálou cestovního ruchu Jižní Morava připravili kromě konference také zážitkové programy. Zažít pravou atmosféru Brna a celého Jihomoravského kraje tak bylo možné například během komentovaných prohlídek brněnských vil, lekce vaření či návštěvy Lednicko-Valtického areálu.
Přátelské a nádherné místo
„Já osobně jsem objevil, jak přátelské a nádherné místo je Brno a Morava samotná,“ říká ředitel akcí Traverse Michael Ball
„Všichni účastníci české Traverse 22 měli právo vybrat si, co chtějí zažít. Mohli si zvolit mezi mnoha různými zkušenostmi, túrami, událostmi či výlety. Na vlastní dvoudenní konferenci v Brně navazovalo jedenáct různých cest. napříč Českou republikou, od Karlových Varů po Ostravu,“ popisuje.
Konec léta přinesl příval zahraničních turistů. Hlavně Němců, Poláků či Američanů
Fakt, že se vše uskutečnilo tak, jak mělo, potvrzují reakce lidí, kteří se Traverse 22 zúčastnili. Například Michael Tomas z London Viewpoints říká: „Konference byla uspořádána na nejvyšší úrovni. Skvělí přednášející, úžasný Traverse & český tým, který vše zorganizoval do poslední maličkosti. Brno bylo skvělé, zúčastnil jsem se jen několika tours během týdne, ale zažil jsem na nich spoustu zábavy a jedinečných příležitostí, jako například návštěvu střechy hotelu Continental, což mě celkem překvapilo.“
Michael společně s téměř stovkou lidí po nabitém konferenčním vzdělávacím programu vyrazil do dalších regionů České republiky na post tripy. Navštívil třeba Křišťálové údolí na Liberecku: „Post trip byl velmi dobře organizovaný.Trasa naší tour byla dokonale pestrá, a tak uspokojila zájmy většiny, i když hlavním tématem byla tradice sklářství.“
Jen slova chvály?
Vedoucí odboru cestovního ruchu Krajského úřadu Libereckého kraje Jakub Šeps přibližuje, jak se vše chystalo: „Samotný proces příprav byl naprosto skvělý, profesionální a až vzorový. Akci jsme řešili s dostatečným časovým předstihem, program byl skvěle odprezentovaný v on-line platformě Travefy a takhle bych mohl pokračovat dál. Jsem rád za prima ohlasy. Považujeme Traverse 2022 za velmi zdařilou akci, a to mluvím jak o samotné konferenci v Brně, tak o následujících post tours.“
Z návštěvy České republiky byla nadšená Bella Falk z Passport and Pixels. Zemi navštívila vůbec poprvé. „Brno se mi moc líbilo a bylo báječné vidět další část Česka mimo Prahu. Rozhodně to byla jedna z nejlepších cestovatelských konferencí, na kterých jsem kdy byla. A obrovský dík za organizaci post-tripu, kde byl skvělýprogram s vynikající rovnováhou mezi kulturou, fotografováním a aktivitami.“
„Jsem moc ráda, že jsme se zapojili, protože v rámci zahraničních trhů je spolupráce s blogery tou nejlepší možnou formou propagace regionu a Traverse je akce, která má prestiž a skvělé jméno. Blogerky to vzaly opravdu zodpovědně, celé dny běhaly s mobily a foťáky a opravdu pracovaly poctivě. Budeme se moc těšit na výstupy,“ říká Jaroslava Janečková z jihočeské centrály cestovního ruchu, která se podílela na přípravě programu, říká:
Digitální obsah na základě konference Traverse 22 vzniká průběžně a dá se čekat i v budoucnosti. Ať už se jedná o blogy, posty, články, fotografie či videa. „Post tours po celé České republice, zážitky v Brně a Jihomoravském kraji byly stěžejním prvkem celého projektu,“ doplňuje ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Velkou Británii a Irsko Katarína Hobbs
Podle ní mohli účastníkům s pomocí a výbornou spoluprací regionů nabídnout to nejlepší a „poskytnout tak příležitost k tvorbě organického a autentického obsahu, který je nejlepší reklamou pro každou destinaci.“