Sérii akcí „Tastes of Czechia“ uspořádalo zahraniční zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko s cílem umožnit Dánům a Švédům ochutnat vysokou úroveň české gastronomie a tuzemská vína s dlouhou tradicí.
Akce se uskutečnila po čtyřleté pauze. Mimo jiné proto, že aktuální průzkumy hovoří o rekordním počtu prodaných zájezdů a vysoké ochotě Dánů utrácet za zahraniční dovolenou.
ExportMag.cz: Výrobce tradiční slivovice ze Zlínska oslavil 100 let a začíná prodávat i do zahraničí
„Letos ve 3. čtvrtletí se v tuzemských hotelech, apartmánech a pensionech ubytovalo téměř 53 tisíc Dánů, což znamená o cca 4 % víc než ve stejném období loni. V průměru u nás Dánové trávili 3,78 dne a celkem tu přenocovali v téměř 147 tisících případech. Pokud se nám bude dařit plnit klíčové výzvy, které nás v cestovním ruchu čekají příští rok, mohli by k nám obyvatelé Dánska jezdit ještě víc. Výzvy totiž – kromě rozumného mixu domácích a zahraničních turistů – jsou: řešit udržitelnost a aktivní turismus. Obojí je Dánům vlastní a v Česku máme co nabídnout,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller
„Máme tu nejlepší systém turistického značení na světě, velkou tradici sportu a outdoorových aktivit a taky kvalitní světově známé lázeňství zapsané i na seznam UNESCO. A jak jsme prezentovali právě v Kodani, po celém Česku máme i velmi kvalitní restaurace a vinařství,“ dodává.
Součástí akce „Tastes of Czechia“ byly kromě části, kde se po česku vařilo, také B2B workshopy. Zúčastnilo se jich sedm organizací a firem z Česka, a to Magistrát města Brno, Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava, Mondial DMC, ENSANA hotely, Stage Hotel, Resort Svatá Kateřina a Národní vinařské centrum. Díky agentuře CzechTourism se během nich nově navázaly či posílily obchodní kontakty s dánskými a švédskými subjekty tak, aby se podpořil prodej tuzemských výrobků a služeb v těchto zemích. Nechyběla ani ochutnávka regionálních produktů a degustace moravských a českých vín.
„Jsem velice ráda, že si hosté, soudě podle jejich zpětné vazby, odnesli z akce Tastes of Czechia intenzivní zážitek. A že si přípravu moderní české kuchyně s takovou osobností, jakou je vítězka soutěže Czech Masterchef, která nyní působí v jedné z nejlepších restaurací na světě, Kristína Nemčková, maximálně užili,“ říká ředitelka zahraničního zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism pro Skandinávii a Finsko Lucie Vallin a dodává: „Věřím, že jsme tak Dány i Švédy inspirovali k návštěvě Česka a mám radost, že jsme pomohli s navázáním a podporou obchodních partnerství.“
Obdobný cíl měla i pozdější akce na české ambasádě v Kodani, kde se představil Jihomoravský kraj. Byla určená pro importéry vína, someliéry, influencery a další. Kromě agentury CzechTourism se na ní podílelo Národní vinařské centrum, město Brno a Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.
„Gastronomie ve spojení s vinařskou i pivní turistikou bude v příštím roce jedním z hlavních produktových témat, na která se zaměříme. Cílem těchto aktivit je propagovat Česko jako destinaci pro skvělé gurmánské zážitky a celkově posílit atraktivitu vnímání české kuchyně v zahraničí. Tomu pomáhá i větší povědomí o českých vínech a pivech, která jsou svojí kvalitou na světové úrovni,“ uzavírá ředitelka odboru produkt managementu, výzkumu a B2B spolupráce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Veronika Janečková.