Ministerstvo zahraničních věcí ČR proto podpořilo incomingovou misi latinskoamerických kongresových a pořadatelských agentur. Cílem bylo zvýšit povědomí o Česku mezi klíčovými latinskoamerickými „meeting planners“ a propojení obnovující se poptávky s českou nabídkou hotelů i souvisejících služeb.
Zájem o kongresovou a incentivní turistiku, neboli MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions), mezi českými firmami v současnosti významně roste. V obou případech se totiž jedná o zahraniční firemní klientelu, vícedenní pobyty a velké skupiny účastníků.
Že účastník kongresu bývá, s ohledem na své pobytové výdaje, jednoznačně nejrentabilnějším hostem, je známý fakt. Vyžaduje ovšem vysokou kvalitu poskytovaných služeb. V případě incentivní turistiky přistupuje prvek zážitku, program často kombinuje pracovní a volnočasové aktivity a je nabízen zaměstnavatelem jako odměna a motivace zaměstnancům.
Jihoameričané jsou posedlí krásou. Investují do ní navzdory krizi
Květnové incomingové mise, které se zúčastnili zástupci latinskoamerických cestovních kanceláří, kteří organizují kongresy a incentivní zájezdy do Evropy, byla zahájena celodenním B2B workshopem. Během něj se účastníci mise měli možnost na předem sjednaných schůzkách seznámit s nabídkou více než 20 českých poskytovatelů služeb – DMC, hotelů a kongresových center.
Proběhly také prezentace CzechTourismu, který misi obsahově zaštítil, a Prague Convetion Bureau, oficiálního reprezentanta města Praha v oblasti kongresového sektoru. Mise byla uspořádána v rámci projektů ekonomické diplomacie (PROPED).
Další program mise byl zaměřen na seznámení se s nabídkou ČR – zejména Prahy a středních Čech. Účastníci mise během takzvaných site inspections navštívili téměř dvě desítky kongresových kapacit, jednacích míst, hotelů apod. To vše v úzké spolupráci s českými DMC firmami, které se zaměřují na zajištění programu v cílové destinaci.