Kanadskému publiku se naše země představila jako atraktivní a zároveň bezpečná destinace, která díky své poloze nabízí cestování i do dalších evropských měst.
Národní stánek na jednom z nejvýznamnějších veletrhů cestovního ruchu v Montrealu, největším městě frankofonní provincie Québec, byl úspěšně realizován jako projekt ekonomické diplomacie PROPED za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR, ve spolupráci Velvyslanectví ČR v Ottawě a agentury CzechTourism. I kvůli pandemii a dvěma zrušeným ročníkům se Česko představilo místním cestovatelům, cestovním kancelářím a agenturám poprvé od roku 2018.
Cestovní kanceláře, agentury a experti z oblasti turistického ruchu zastupovali přibližně 100 zemí a je skvělé, že Česká republika byla mezi nimi. Český stánek byl jedním z mála národních prezentací, o který byl ze stran účastníků obrovský zájem. Cílem české účasti bylo podpořit incoming nejen do Prahy, ale i do ostatních zajímavých regionů země.
Česko se podařilo prezentovat jako atraktivní a zároveň bezpečnou destinaci, která díky své poloze nabízí cestování i do dalších destinací v EU, především střední Evropy jako Vídeň nebo Budapešť.
Priorita při českém předsednictví v Radě EU? Východní partnerství
Evropa oblíbenější než USA
Podle průzkumu společnosti Travelweek, která se rovněž podílela na organizace veletrhu, plánuje více než 90 % Kanaďanů opět cestovat jako před pandemií, 70 % je připraveno vycestovat okamžitě a 22 % pak plánuje cestu do Evropy, což je druhý největší počet po Kanaďanech, kteří plánují strávit dovolenou doma (do USA plánuje cestu „pouze“ 16 % a do Karibiku 18 %). Po dovolené na pláži Kanaďané nejvíce touží po cestování za historií a kulturou.
Kromě chuti do cestování nechybí Kanaďanům ani peníze. Podle průzkumu je Kanada s tisíci americkými dolary na čtvrtém místě na světě v útratách za cestování na obyvatele (po Austrálii, Německu a Velké Británii), na bankovních účtech mají odložené úspory v přepočtu ve výši 300 mld. USD a zároveň u nich byl zaznamenán obrovský nárůst cestovních rezervací na jejich debetních a kreditních kartách.
Kanaďané jsou bez debat ideální cílovou skupinou, která se i díky silným historickým vazbám ráda na starý kontinent včetně Česka vrací nebo se tam plánuje poprvé podívat. Zajímavou skupinou jsou Kanaďané v této souvislosti i pro incomingové cestovní kanceláře a agentury, které byly na národním stánku zastoupeny společností Eastern Europe Tours. Kvůli dopadům pandemie, komplikovaným vstupním požadavkům či storno podmínkám stále více kanadských cestovatelů spoléhá na odborné znalosti cestovních kanceláří a téměř 60 % by jejich služeb využilo.
Akce potvrdila, že Kanaďané mají peníze i chuť cestovat. Zajímá je historie, příroda, turistika či různé formy zážitkové turistiky. Česko sice nemá moře, ale ostatních lákadel by mělo maximálně využít.