Čeští výrobci přivezli na kanadský veletrh pivo, pepř, dorty i oleje

SIAL Canada je považován za nejvýznamnější potravinářský veletrh v Kanadě. Do Montrealu se letos vydali také čtyři čeští výrobci, kteří tu své produkty představili v národním stánku.

Svoji významnou roli v sektoru piva potvrdil Budějovický Budvar, který již řadu let působí na kanadském trhu pod názvem Czechvar. Řada návštěvníků s velkou chutí ochutnala jejich světlý ležák, a to za pomoci výčepního zařízení Lindr, který tak viděli přímo v akci.

Ilustrační fotografie

Již před samotným veletrhem vzbudila velkou pozornost firma pepper..field, která se umístila se svým kampotským pepřem mezi deseti nejvíce inovativními produkty celého veletrhu. Jejich produkt tak byl prezentován nejenom na národním stánku, ale i na odděleném místě určeném pouze pro finalisty této soutěže.

Na národním stánku byla zastoupena i společnost Marlenka se svým medovým dortem, který je již dostupný na řadě míst v Kanadě. Veletrh tak umožnil dodatečné zviditelnění produktu v Kanadě a navázaní dalších obchodních vztahů. Společnost Additeq prezentovala svůj unikátní extraktor, kterým dokáže získat extrakty esenciálních olejů. Jejich produkt je určen jak pro domácí použití, tak i například do sektoru gastronomie.

ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě

Rozvoj kontaktů i setkání s nákupčími

Společný stánek byl podpořen z projektu na podporu ekonomické diplomacie a financován ministerstvem zemědělství ve spolupráci se zastupitelským úřadem v Ottawě. Účast na veletrhu představovala pro české firmy příležitost dalšího rozvoje obchodních vztahů a kontaktů s kanadskými partnery. Veletrh umožnil prezentovat produkty široké i odborné veřejnosti a získat rozsáhlou síť kontaktů jak na úrovni retailu a distributorů, tak i na úrovni sektoru gastronomie.

Ilustrační fotografie

Jako již tradičně mohly české firmy využít Hosted Buyers Program, který zajistil setkání s jednotlivými nákupčími z Kanady nebo USA. Během veletrhu bylo možné navštívit i řadu doprovodných akcí a seminářů zaměřených na tržní příležitosti v Kanadě, trendy a inovace, marketing nebo označování potravin.

Veletrhu se zúčastnilo více než tisíc kanadských a zahraničních vystavovatelů ze 44 zemí a více než 21 tisíc návštěvníků ze 77 zemí. Akce byla vedle prezentace potravinářských produktů zaměřena cíleně i na mléčné výrobky, nápoje nebo obalové materiály. Část plochy veletrhu byla vyčleněna i na prezentaci startupů.

Letošní ročník veletrhu se konal v největším městě provincie Québec v Montrealu. Právě Québec je se svými 9 miliony obyvatel druhá nejlidnatější kanadská provincie. Frankofonní část obyvatelstva představuje přibližně 75 % obyvatel, vyznačuje se tak silnou poptávkou po evropských produktech. Pro české exportéry představuje Kanada strategického partnera na severoamerickém kontinentu. Obchodní příležitosti se nabízejí například v sektoru potravin, nápojů nebo moderních technologií. Příští ročník veletrhu SIAL Canada se uskuteční v Torontu v termínu od 29. dubna do 1. května 2025.

Informace poskytnuta Zastupitelským úřadem České republiky v Ottawě (Kanada). Autor: Jan Kubačka, ekonomický diplomat.

• Teritorium: Amerika | Kanada | Zahraničí
• Oblasti podnikání: Potravinářský průmysl

Doporučujeme