Platforma je v současnosti připravena pro tvorbu unikátních osobních avatarů a využívána v praxi. Za originálním projektem stojí dvojice Čechů. Zakladatelé projektu Hitchat.ai Radek Lunda a Tomáš Podrazil se už dříve prosadili se svým startupem Ardyssey, s nímž připravovali virtuální prohlídky pro realitní developery v USA.
Potenciální uživatele zajímá, jak takový avatar vzniká a jak se tvoří jeho odpovědi v chatu. „Pokud oslovené osobnosti projeví zájem o naši platformu, uzavřeme s nimi smlouvu o spolupráci a spustíme fázi výzkumu pro vytvoření jejího AI avatara. Prvním krokem je podrobná analýza osobnosti, která zahrnuje sestavení osobnostního profilu,“ popisuje Radek Lunda.
Osobnost si zástupci startupu pozvou do studia, kde s ní natočí rozhovor, aby získali aktuální a autentické informace. Navíc využívají další informace z veřejných zdrojů.
„Tyto podklady spolu s informacemi o její kariéře a specializaci vložíme do AI persony, přičemž zároveň vytvoříme i duplikát jejího hlasu. Tím je celý proces v podstatě dokončený,“ dodává zakladatel.
V čem je Hitchat.ai originální?
Celý projekt je postaven na principu statistického LLM (Large Language Model) modelu, který je možné trénovat na konkrétních datech a zdrojích.
Namísto obecného AI asistenta (jazykového modelu) je v Hitchat.ai vytvářena digitální kopie konkrétního člověka za pomoci vybraných a ověřených dat. Výsledkem je samostatný LLM model, který komunikuje jako ´avatar´ této osoby.
Hitchat.ai je unikátní v tom, že si pamatuje předchozí komunikaci s uživatelem a může tak navazovat na dříve sdělené informace a pokračovat v rozhovoru. Díky tomu může avatar sloužit v podstatě jako osobní AI přítel s výjimečnou pamětí.
Jak ale zajistit relevantnost informací, které avatar v chatu sděluje? Nic není dokonalé, Hitchat.ai se ale snaží o co nejvěrnější obraz dané osobnosti a využití co největšího množství dat.
„Shromažďujeme data z mnoha zdrojů a ověřujeme jejich pravdivost a relevanci. Náš systém přepisuje podcasty, rozhovory, internetové články, zjišťujeme, kde se nachází nejaktuálnější informace k danému člověku a nakonec s konkrétní osobou natočíme zmiňovaný podcast. Za všech těchto informací následně skládáme AI personu, kterou finišuje naše LLM oddělení,“ popisuje Radek Lunda
AI persona je nastavena tak, aby odpovídala co nejvěrohodněji své originální předloze. „U všech avatarů důkladně ověřujeme informace, které jsou poskytnuty k učení LLM modelu,“ doplňuje Radek Lunda k datům, se kterými avataři pracují.
Komunikace s historickými velikány
Možnosti platformy jsou podle zakladatelů velmi široké – od zapojení do školní výuky, přes tvorbu vlastních digitálních dvojčat až po efektivní nasazení vyškolených avatarů ve vybraných segmentech služeb.
Pro jednodušší a přirozenější seznámení s AI v této podobě je v současné době v rámci Hitchat.ai možné komunikovat jak s historickými velikány jako Karel IV., Karel Čapek či Tomáš Baťa, tak i se současnými osobnostmi z řad koučů, ekonomů, mentorů nebo sportovců, mezi nimiž jsou například Marian Jelínek, Lukáš Kovanda, Karlos Vémola nebo Eva Šindlerová. Hitchat.ai se chystá také na Expo 2025 v Japonsku, kde představí a rozpovídá digitální klon J.G.Mendela.
Zejména historické osobnosti jsou zde zdrojem množství informací, které mohou mít uživatelé na dosah ruky v mobilu. V tomto duchu také začala spolupráce se Smíchovskou střední průmyslovou školou a gymnáziem, kde se Hitchat.ai testuje při zapojení do výuky. Podle jejího ředitele Radko Sáblíka se zatím setkává s pozitivním přijetím.
Český kardiolog v kapse: Stav srdce bude nově monitorovat umělá inteligence
Potenciál projektu je podle Lundy mimořádný: „Do budoucna vidíme Hitchat.ai jako unikátní platformu pro vícero účelů, z jednoho pohledu je to vzdělávání novou formou, z jiného pak například nástroj pro celebrity, jak se věnovat širšímu publiku a úplně jiný scénář je tvorba vlastního osobního asistenta, který přemýšlí a jedná jako vy.“
„Nedávno jsme v Hitchat.ai spustili další funkci, kterou jsou videohovory, takže uživatel bude mít možnost si jak klasicky telefonovat (což je dnes běžná funkce aplikace), tak nově také příslušnou osobnost realisticky vidět,“ prozrazuje Tomáš Podrazil. Dalším podstatným krokem bude podle něj napojení na sociální sítě jednotlivých osobností. Veškeré informace ze sociálních sítí současných celebrit se budou v reálném čase nahrávat do AI avatarů.
V Hitchat.ai se ale prý ukrývá také velký pomocník pro společnosti v oblasti služeb. Díky možnosti „vycvičit“ si a následně používat vlastního specialistu pro konkrétní úkol se může výrazně zlepšit efektivita opakovaných procesů.
Avataři v B2B segmentu
Důkazem toho, že má tato platforma reálné využití i v byznysu, je spuštění pilotního projektu avatara vytrénovaného jako HR specialista.
Tato volba není náhodná, jelikož je součástí týmu Hitchat.ai na pozici CMO Veronika Kasalová, která má bohaté zkušenostmi s personalistikou, headhuntingem a HR odvětvím.
První úspěšné nasazení HR avatara proběhlo u nadnárodního gastro řetězce, kde je využíván pro nábor nových zaměstnanců. Schopnost rozpoznat vhodné kandidáty, doplnit si o nich informace cílenými otázkami a následně odeslat sumář s doporučením k rukám personalisty je znatelným urychlením celého procesu.
„V rámci přípravy a trénování HR avatara jsem využila všechny své dosavadní zkušenosti, rady a znalosti, výsledná persona je skvělá. Zájemci o práci mohou absolvovat pohovory z jakéhokoliv místa na světě a v jakoukoliv dobu. Pro prvotní kontakt mezi zaměstnancem a personalisty je to díky preselekci skvělý pomocník,“ komentuje HR modul Veronika Kasalová.
LifeTech, IT i umělá inteligence, české startupy bodovaly v Rakousku
Kasalová má na platformě také svého osobního avatara, který je připraven poradit všem zájemcům o zaměstnání: „Tento avatar je výborným pomocníkem například při přípravě na pohovor nebo v okamžiku, kdy je třeba diplomatického přístupu při vyjednávání o odměně. Má samozřejmě i znalosti z oblasti pracovního práva, takže je oporou pro všechny, kdo potřebují radu,“ doplňuje.
HR modul by měl být brzy nasazen v dalších společnostech, které o tuto technologii projevily zájem z důvodu urychlení náborů zaměstnanců, v těchto případech HR modul zajišťuje první kola pohovorů. Obdobným způsobem je možné technologii využít například i pro zaškolení nových zaměstnanců. Další oblastí je pak využití AI avatara jako „oživlý manuál“ pro nejrůznější frančísingové sítě, kde poslouží jako zásobárna všech potřebných informací pro zaměstnance i provozovatele ve všech dostupných jazycích a ještě s empatií.
Vize Hitchat.ai
Aktuální podoba Hitchat.ai se každým týdnem proměňuje díky pokračujícímu přidávání dalších AI avatarů historických a současných osobností.
V prvním čtvrtletí roku 2025 bude platforma otevřena veřejnosti, kdy budou moci uživatelé vytvářet osobní AI avatary s vlastním know-how a následně je monetizovat. Ve stejnou dobu se mohou uživatelé těšit také na novou funkci v podobě videozpráv a videohovorů, které budou plně generované za pomoci AI.
K budoucímu rozvoji Radek Lunda doplňuje: „Jedná se o zcela nový a inovativní typ komunikace. Platforma vytváří prostor pro efektivnější a přístupnější způsob učení a poradenství, který přesahuje tradiční komunikační kanály. Uživatelé tak budou moci komunikovat s odborníky kdykoliv a kdekoliv a získat praktické i teoretické znalosti přizpůsobené jejich individuálním potřebám a tempu.“
Zástupci společnosti předvedou aplikaci mimo jiné i v rámci EXPO 2025 v japonské Ósace, kde si budou moci návštěvníci popovídat s japonsky mluvícím J. G. Mendelem. Vize budoucího rozvoje se pak zaměřuje na pokročilejší stupeň využití umělé inteligence označovaný jako AGI, kdy již budou vytrénovaní AI avataři za uživatele samostatně jednat a zajistí například rezervaci ubytování a dopravy na požadované místo.