„Chceme vás podpořit ve vašem exportním úsilí, proto připravujeme nové nástroje praktické pomoci v procesu internacionalizace,“ popisuje CzechTrade. Jedním z nových nástrojů mají být právě zmíněné Exportní inkubátory.
Kancelářské prostory a související služby v zemi, kde se chtějí se svými výrobky či službami prosadit, budou moci vývozci využívat po dobu šesti až dvanácti měsíců. Ve spolupráci s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO) navíc CzechTrade připravuje možnost finančních dotací na tyto Exportní inkubátory.
Co zahrnuje Exportní inkubátor?
- plně vybavené kancelářské a jednací prostory
- využití místní adresy pro komunikaci se zahraničními partnery včetně telefonického a internetového spojení
- zvýhodněné poradenství a asistence ředitele zahraniční kanceláře
Prostor bude využíván třemi až pěti firmami a přítomnost jejich zástupců může být osobní, ale i virtuální:
Fyzická přítomnost – pracovník firmy využívá výše zmíněné nabídky a okamžitě může začít pracovat na mapování trhu a přípravě založení zastoupení nebo jiného rozvoje vlastního byznysu
Virtuální přítomnost – firma využívá adresu kanceláře v místě včetně mailového a telefonního spojení. Může tedy vyvíjet činnost prakticky stejně jako by byli její zástupci na místě.
CzechTrade chce znát názory podnikatelů na tuto službu a žádá je, aby vyplnili krátký dotazník. „Odpovědi nám nám významně pomohou při nastavování maximální praktičnosti této služby“, doplňují zástupci agentury.
Co ještě exportéři ocení? Seznam oborových konzultantů CzechTrade