Jedna ze tří italských domácností sdílí domov alespoň s jedním z domácích mazlíčků, jako jsou psi, kočky, ptáci, želvy či plazi. Obrat spojený s ekonomikou domácích mazlíčků se v odhaduje na 3,5 miliardy eur na národní úrovni.
Jedná se o velmi zajímavý a perspektivní trh, a to i přes to, že v roce 2023 lehce poklesl počet mazlíčků v italských domácnostech a dostal se na úroveň před pandemií. V době pandemie mělo domácího mazlíčka až 40 % domácností.
Nejběžnějšími zvířaty jsou psi, kteří žijí ve 42 % domácností, a dále kočky ve 34 % domácností. Čím dál více Italů bere domácího mazlíčka jako člena rodiny, což dokazuje skutečnost, že 13 % majitelů zvířat zvažuje sdílet společný hrob a 20 % majitelů dokonce zamýšlí odkázat část majetku právě svému mazlíčkovi.
ExportMag.cz: Namíchat si müsli po svém? „Zábavné pochoutky“ firmy Mixit uspěly i ve světě
Přes 60 % těch, kteří chovají domácí mazlíčky, utratí měsíčně 30 až 100 eur. Pouze 19 % méně než 30 eur měsíčně, zatímco 15 % těch, kteří mají zvíře, za ně zaplatí měsíčně mezi 100 a 300 eur. Dokonce 4 % majitelů za mazlíčky zaplatí za měsíc více než 300 eur, což je procento, které se ve srovnání s předchozím rokem prakticky ztrojnásobilo. Ukazuje to na trend, že italští spotřebitelé jsou čím dál více ochotni utrácet vyšší částky za produkty a služby pro své zvířecí miláčky.
Italský trh tedy nabízí příležitosti pro české exportéry. Je však nutné počítat s tím, že se jedná o poměrně saturovaný trh a vstup nemusí být vždy tak rychlý, jak si mohou exportéři představovat. V případě, že byste měli zájem o bližší informace či o vstup na italský trh, neváhejte oslovit kancelář CzechTrade v Miláně.