Česko-tchajwanská obchodní komora a Svaz průmyslu a dopravy vybíraly firmy a podnikatele z oblastí nanotechnologií, e-mobility, semicon, inovací ve zdravotnictví, umělé inteligence, cirkulární ekonomiky, smart cities, ICT a energetiky, ale i z dalších oborů s vyšší přidanou hodnotou.
Podnikatelé doprovodí do Asie předsedkyni Poslanecké sněmovny Markétu Pekarovou Adamovou. Misi povedou prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR Jaroslav Hanák a předseda Česko-tchajwanské obchodní komory Pavel Diviš.
Polovina účastníků míří i do Koreje
Polovina účastníků předtím navštíví se šéfkou Sněmovny i Jižní Koreu. Zástupci dalších více než 50 firem a organizací se pak vypraví komerční linkou zvlášť pouze na Tchaj-wan.
Účast byla doporučena firmám, které již navázané vztahy a partnery v obou zemích mají a chtějí partnerství podpořit, stejně jako podnikům, které se s teritoriem chtějí seznámit, a také začínajícím společnostem a startupům. „Ve světě dochází k přeskupování výrobního a dodavatelského řetězce, aktuální konflikt na Ukrajině tento proces ještě umocnil. Je potřeba, abychom byli u toho. I díky prohlubujícím se vztahům s Tchaj-wanem a připravované podnikatelské misi sledujeme nový vítr a velkou možnost poskočit v řetězci o stupeň výše,” uvádí Pavel Diviš.
České firmy vyrazí na misi na východ, mají šanci oslovit indické partnery
Poslední mise zamířila s Česko-tchajwanskou obchodní komorou a předsedou Senátu na Tchaj-wan v roce 2020. Rekordní zájem o letošní cestu s předsedkyní Poslanecké sněmovny tak podle komory naváže na úspěchy a výsledky předchozích návštěv.
„Při výběru účastníků jsme se soustředili na to, abychom pokryli všechny zmíněné oblasti a přivezli tak do země oborově co nejpestřejší skupinu firem a podnikatelů. Letos pořádáme během delegace také vlastní akce, na kterých české značky a produkty představíme místnímu trhu,“ upřesňuje Alice Rezková, spoluzakladatelka a ředitelka Česko-tchajwanské obchodní komory.
PopUp Store v srdci Tchaj-peje
Komora pořádá v rámci delegace PopUp Store, který se 26. března otevře v jedné z nejnavštěvovanějších nákupních čtvrtí hlavního města Tchaj-wanu. Pro české výrobce je tato příležitost nejlevnější cestou jak si otestovat potenciál místního trhu navíc s velkou mediální podporou. Je určená pro sektory jako zdravý životní styl, stravování, designové oblečení, hračky, kosmetika a mnoho dalších.
V rámci návštěvy proběhne v Tchaj-peji také 18. zasedání Česko-tchajwanské podnikatelské rady pro ekonomickou spolupráci. Součástí programu bude veletrh Smart City Summit & Expo, který se uskuteční ve dnech 28. až 31. března 2023, a zaměří se na oblast chytrého zdravotnictví, umělou inteligenci, chytrého vzdělávání či zelené energie a cirkulární ekonomiky.
Letos pořádáme během delegace také vlastní akce, na kterých české značky a produkty představíme místnímu trhu
Alice Rezková, Česko-tchajwanská obchodní komora
Účastníci mise budou mít možnost využít příležitosti aktivní prezentace na tomto veletrhu v rámci společného českého stánku, který slavnostně otevře Markéta Pekarová Adamová. Smart City Summit & Expo je nejvýznamnější akcí svého druhu v ICT oblasti v asijsko-pacifickém regionu. Tento veletrh každým rokem navštíví více než 100 000 návštěvníků a přes 450 vystavovatelů z celého světa. Pro české podniky se naskýtá možnost zúčastnit se výstavy a zároveň řady akcí organizovaných v průběhu Smart City Summit & Expo veletržní správou.
Tchaj-wan jako startupové nebe
Ve dnech 24. až 26. března pořádá Komora také první český ideathon v Asii: Dumplings Hack 1.0.1., do kterého se zapojí české a tchajwanské startupy. “Tchaj-wan je startupové nebe, a proto jsme rádi, že můžeme být první, kdo do něj přiváží české startupy,” řekl Tomáš Cironis z platformy Startup Kitchen.
Český byznys bude mít v Tchaj-peji také svou platformu pro firmy, podnikatele, akademiky, startupy, neziskový sektor či kulturní subjekty, které chtějí vstoupit do místního prostředí. Otevřen bude český hub, který zaštítí Komora ve spolupráci s Bezpečnostním centrem Evropské hodnoty. Bude sloužit jako podpora a vstupní brána, jež nabídne fyzický prostor, know-how, lokální network i pomoc s PR.
„Pro mou společnost byla účast v delegaci předsedy Senátu Miloše Vystrčila v roce 2020 naplněním hesla cesty, tedy Level Up! Při obchodních jednáních se nám podařilo navázat přímé kontakty nejen s významnými tchajwanskými zákazníky, ale také s partnery a institucemi. Následně jsme pracovali na rozvoji těchto kontaktů a příležitostí. Konkrétním výsledkem jsou stále probíhající jednání o významném projektu pro obnovu kritické infrastruktury. Od nadcházející cesty očekávám další prohloubení vzájemných vztahů s klienty a partnery, případně navázání vztahů nových. Máme poměrně jasný plán, o čem a s kým bychom chtěli jednat,“ doplňuje Vladimír Glas, majitel a CEO firmy StemCon a.s.