Soutěž je určena pro startupy z kreativních odvětví, jako je například design, elektronika, software, počítačové hry, 3D tiskárny, móda, architektura, reklama, film, fotografie, gastronomie, volnočasové aktivity, hračky, hudba nebo audiovize. Porota hodnotí nejen kreativní řešení produktu či služby, ale také potenciál obstát v mezinárodní konkurenci a stát se globálně úspěšnou firmou.
„CzechInvest registruje obrovský potenciál českých firem, které spojují tradice, zvyky, umění, kulturu i kreativitu s inovacemi a moderními technologiemi. Proto jsme rádi, že můžeme organizovat národní kolo soutěže, která chce podobné startupy zviditelnit,“ říká Alena Hájková ambasadorka Creative Business Cupu pro rok 2023 a ředitelka Odboru regionálních kanceláří agentury CzechInvest.
Do konce ledna 2023 bude v rámci soutěže vybráno deset nejlepších projektů. Finalisté se představí 23. března 2023 na českém finále v Ústí nad Labem. Vítěz národního kola se pak zúčastní globálního finále v Kodani, kde se utká se startupy z více jak sedmdesáti zemí světa. Přihlašovat se můžete do 15. ledna 2023.
„Kromě možnosti bojovat o místo v celosvětovém finále v Kodani nabízí Creative Business Cup i prostor pro setkání startupů a investorů a unikátní příležitost získat zpětnou vazbu. Startupy si mohou vyzkoušet jaké to je prezentovat se na globální úrovni a zvýšit povědomí o své společnosti,“ dodává Alena Hájková.
Letošní ročník ovládl startup Sensio, který se v globálním finále umístil na třetím místě se svým produktem MyCello. Zopakoval tak úspěch startupu SNUGGS z roku 2019. Dalšími výherci národního kola Creative Business Cup byly startupy Readmio (2021), FaceUp (2020), Miomove (2018) nebo Nanits Universe (2016).
Více informací o předchozích vítězích i soutěži samotné naleznete na stránkách Creative Business Cup.