Ty by měly připravit české malé a středně velké podniky na prodej jejich produktů přes tuto celosvětovou e-commerce platformu. Budou tak moci snadno dosáhnout na zahraniční trhy při výrazně snížených nákladech.
E-commerce je především v posledních letech výrazně na vzestupu a tímto směrem se obrací i při svých exportních snaženích řada českých firem. „Naráží však na překážky jako je lokalizace, jazykové mutace a především distribuční řetězce při dopravě zboží na zahraniční trhy, které právě platforma Amazonu může pomoci překonat. Chceme české společnosti naučit, jak s touto příležitostí pracovat. Pro řadu z nich se může jednat o první krůček, kdy si ,osahají´ možnost exportu právě přes podobný marketplace hned na několika zahraničních trzích najednou a prezentovat své produkty v obrovském prostředí tohoto virtuálního tržiště. Později pak mohou přikročit k další expanzi svých exportních snažení,“ vysvětluje Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.
Dva online semináře připravené agenturou CzechTrade ve spolupráci se společností Expando, pod záštitou Amazon.com, by měly být prvním krokem pro intenzivnější využívání platformy českými exportéry. „Účastníkům zde vysvětlíme fungování, možnosti a příležitosti pro prodejce a klíčový aspekt, který při vývozu hraje důležitou roli – logistiku. Právě v centrálně řešené dopravě zboží se začínajícím exportérům nabízí výrazné úspory a celkové usnadnění veškerých navazujících procesů,“ doplňuje Barbora Komárková z oddělení exportního vzdělávání v agentuře CzechTrade.
První online seminář Jak uspět na marketplace (8. února 2022) poskytne podnikům cenné rady a tipy jak zvládnout expanzi na zahraniční trhy skrze využití platformy Amazon.com. Účatníci se dozví, jak prodávat na marketplace, jaké produkty mají na Amazon.com potenciál uspět a další užitečné rady. Na druhém z odborných seminářů Příběh úspěšných prodejců (22. února 2022) si budou moci účastníci poslechnout konkrétní zkušenosti a reálné příběhy z prostředí Amazon.com.
„Pamatuji si dobu, kdy jsme prodejcům vysvětlovali, co a kdo je Amazon. Před lety bylo jen několik desítek společností, z nichž jsou dnes odhadem nižší jednotky tisíc českých firem, které získávají objednávky skrze Amazon,“ dodává ke stále rostoucí oblibě českých firem prodávat přes Amazon David Cikánek ze společnosti Expando.
„Roky slýcháme, že k úspěchu v Německu potřebujete místní firmu i lokální zaměstnance, abyste odbourali stigma o východoevropské firmě. Toto na Amazonu vůbec neexistuje. Zákazník věří Amazonu a vy jste jeho partner. Povědomí o marketplaces pomáhá i přerod českých špiček, např. Alza, z eshopu do tržiště. Za pár let bude běžné, že desítky procent vašeho obratu generují marketplaces ať už místní, či zahraniční,“ uzavírá David Cikánek.