Zdroj: CzechTrade

CzechTrade otevírá kancelář v Jižní Koreji. Exportéři ji najdou v centru metropole

Česká agentura na podporu obchodu expanduje do Jižní Koreje, kam se minulý rok vyvezlo z tuzemska zboží za více než 11 miliard korun. Novou zahraniční kancelář CzechTrade otevírá v korejském hlavním městě Soulu.

Českým firmám bude pomáhat s exportem primárně se zaměřením na mobilitu, dopravu, infrastrukturu, chytrá řešení v zemědělství či gaming. Příležitosti zde bude hledat také v dalších oborech, například v technologiích a inovacích.

Mrakodrap Lotte World je s 554,5 metry nejvyšší budovou v Soulu a 6. nejvyšší na světě.

CzechTrade bude podporou mimo jiné také podporou při přípravách na obchodní jednání, která jsou v Jižní Koreji oproti tuzemsku velmi specifická.

CzechTrade si od nové samostatné kanceláře a široké nabídce služeb pro české podnikatele slibuje zvýšení exportu do Jižní Koreje. Ten v roce 2023 činil 11,2 miliard korun. To je zhruba o procento více než v roce 2022.

Podpora expanze technologických a inovativních firem

Agentura se v posledních letech stále výrazněji zaměřuje na podporu expanze českých technologických firem do zahraničí. Podle Radomila Doležala, generálního ředitele CzechTrade, je právě pro takové firmy jihokorejský trh díky vysokému pokrytí internetovým připojením a širokému rozšíření moderních technologií ideální destinací.

Jižní Korea zvyšuje dovoz, usiluje o diverzifikaci, Češi toho mohou využít

Korejští spotřebitelé jsou technologicky gramotní a otevření novým produktům a službám, jsou však také nároční a očekávají vysokou kvalitu.

„Jižní Korea je lídrem v oblasti digitální ekonomiky s pokročilými infrastrukturami, jako je 5G síť. Tento růst nabízí příležitosti pro firmy zaměřené na internet věcí, umělou inteligenci a další pokročilé technologie. Jihokorejská vláda aktivně podporuje inovace prostřednictvím investic do výzkumu a vývoje, což může být výhodné pro firmy hledající partnerství a příležitosti v této oblasti. Země má vysoce vzdělanou a technicky zdatnou pracovní sílu, to je zajímavé pro technologické firmy hledající talenty pro výzkum, vývoj a inovace,“ uvádí Radomil Doležal.  

Ze strategického hlediska se bude CzechTrade v Jižní Koreji soustředit primárně na rozvoj příležitostí v sektoru mobilita, doprava a infrastruktura. Zaměří se také na chytrá řešení v zemědělském odvětví nebo na gaming. Zásadní pro úspěch na místním trhu však bude odhodlání českých společností dlouhodobě budovat pozici trhu a konkurenceschopnost exportovaného zboží.

Velvyslanec v Koreji: Největší potenciál se skrývá ve společných projektech vědy a výzkumu

„Budeme vytvářet prostředí, ve kterém budou podniky snadněji nacházet obchodní příležitosti k prosazení a udržení na tomto trhu. V současné době jednáme o spolupráci se šesti společnostmi z různých oborů. Některé z těchto firem jsou zkušení exportéři a další zase s exportem do tohoto regionu začínají,“ popisuje Kryštof Rygl, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Jižní Korea.

„Pro každého exportéra bude nutné zvolit vhodnou strategii spolupráce, kdy každé společnosti nejprve nabídneme zpracování studie o konkurenci a povaze jihokorejského trhu v jejich odvětví. Bez této přípravy jsou další obchodní kroky na místním trhu zbytečně komplikované,“ dodává Rygl.

Korejská metropole Soul v zimě.

Specifické rysy jihokorejského obchodního prostředí

Jižní Korea má svou specifickou obchodní etiku a také zde je CzechTrade připraven firmám výrazně pomáhat. Velký důraz je v zemi kladen na hierarchii ve společnosti a respekt k autoritám, kdy starší jedinci mají obvykle silnější slovo v rozhodovacích procesech.

Desatero pro obchodování s Jižní Koreou

Klíčové jsou také osobní vztahy a vzájemná důvěra. Budování silných vztahů s obchodními partnery je často důležitější než samotné obchodní transakce. V obchodních jednáních kladou Korejci důraz na preciznost a pečlivé zpracování a ctí vysoké standardy kvality a detailu.

Prezentaci českých firem bude agentura zajišťovat také prostřednictvím společných účastí na veletrzích, které jsou v Jižní Koreji stále velmi populární.

V rámci veletrhů bude pozornost zaměřena na sektory, ve kterých české firmy nabízí technologicky vyspělá řešení. Více o veletrzích a dalších chystaných akcích lze nalézt na webových stránkách agentury CzechTrade.

Doporučujeme