Od pátku 20. března nabízí agentura bezplatné individuální exportní poradenství v 58 zemích, a to jak prostřednictvím pracovníků pražské centrály, tak i zahraničních kanceláří.
„I přesto, že většina našich zaměstnanců pracuje z domácího prostředí, zůstáváme s klienty v telefonickém a emailovém kontaktu a jsme připraveni realizovat např. videokonferenční hovory se zahraničními zástupci,“ popisuje současnou situaci Radomil Doležal a upřesňuje, že je vždy potřeba přihlédnout k aktuálnímu vytížení pracovníků nebo situaci v jednotlivých destinacích.
Prodloužená ruka obchoďáků
„Naše kanceláře po celém světě jsou prodlouženou rukou obchodních oddělení tuzemských firem. Nyní pomohou zdarma se screeningem trhu, sestavením databáze potenciálních kontaktů, analýzou konkurence nebo ověřením zájmu u tří společností,“ doplňuje Doležal.
Zároveň experti CzechTrade nabízejí bezplatnou asistenci při řešení krizových situací v zahraničí. Jako je například zboží uvízlé na hranicích, jeho další přeprava nebo celní problematika. Zrušení poplatků se týká také rozjednaných zakázek, kdy klient akceptoval nabídku na individuální službu. „Od těchto klientů nebudeme požadovat finanční participaci na úhradě nákladů spojených s realizací zakázky. K dnešnímu dni se jedná o více než 30 zakázek v hodnotě téměř 1,5 milionu korun,“ doplňuje Radomil Doležal.
Nově má každý klient CzechTrade možnost bezplatné prezentace své firmy v Adresáři exportérů.
Zahraniční kanceláře CzechTrade připravují a aktualizují informace o zahraničním obchodu v souvislosti s pandemií koronaviru na internetových stránkách CzechTrade i na portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz.
„Do zpravodajství jsou zapojeni všichni zástupci zemí, které aktuálně řeší dopady pandemie,“ uzavírá generální ředitel. CzechTrade nicméně chystá v následujících dnech další opatření na pomoc českým podnikům, o kterých vás budeme informovat.