Do Česka přijelo v dubnu také víc hostů z Nizozemska nebo Velké Británie.
Zatímco v dubnu 2019 do České republiky zavítalo 155 564 Němců, letos ve stejném období to bylo 135 027 lidí z nejlidnatější evropské země. Během pandemie přitom Česko navštívilo pouze 88 (v roce 2020) a 2 486 (v roce 2021) německých hostů.
Slováků v roce před covidem přijelo do ČR 46 381, letos jich bylo 51 703. Pomyslnou třetí příčku v tabulkách CzechTourism drželi lidé z Polska, kterých přijelo rovněž o tisíce víc než v dubnu 2019.
V hotelech je stále víc Čechů než cizinců
„I letos v dubnu platilo, že většinu z celkového víc než 1 milionu lidí ubytovaných v tuzemských hotelech tvořili rezidenti. Bylo jich 51,3 %. Zahraniční návštěvníci využili tuzemské ubytovací kapacity ze 48,7 %,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.
Kdo může nahradit hosty z Ruska? Návštěvníci z Izraele, Nizozemska či Dánska
„Pozitivní zprávou – kromě většího zájmu o ČR ze sousedních zemí – jsou také vyšší příjezdy hostů z Nizozemska nebo Velké Británie. Čísla přitom naznačují, že letos v létě bude situace zase trochu jiná,“ doplňuje Herget.
„Předpokládáme, že domácí turisté budou stejně jako v dubnu i letos v létě opět hlavním tahounem domácího cestovního ruchu. Ale zároveň očekáváme, že podíl zahraničních hostů ještě mírně poroste. Data nám totiž ukazují, že své cesty k nám, na rozdíl od Čechů, cizinci plánují na poslední chvíli,” prozrazuje marketingový ředitel hotelového systému PRÉVIO David Laryš
Z dat PRÉVIO vyplývá, že Češi na začátku června vytvořili 70 procent všech domácích rezervací na letošní léto. V roce 2019 byl podíl zahraničních hostů na rezervacích kolem 35 procent.
Ubývá Rusů a Číňanů
Skladba turistů, kteří navštěvují ČR, se mění. Dříve jezdilo víc Rusů nebo Číňanů. Aktuálně tvoří hosté z Německa 8 procent rezervací na léto, následují po 3 % sousedé z Polska a Slovenska. Dále Britové se 2 % a po 1 procentu cestovatelé z Holandska, Španělska, Rakouska a Maďarska.
Výsledky dubnové obsazenosti hotelů v České republice
Změnu struktury turistů reflektuje i kampaň CzechTourism „Přijeďte zažít tradiční i nové“ zaměřená na 14 států podle bonity.
„Naši kampaň jsme spustili letos 12. května, koná se ve dvou vlnách. Na tu aktuální za 30 milionů korun, která běží do konce července, naváže vlna podzimní, kde počítáme s nákupem mediálního prostoru za 10 milionů korun. Kampaň bude ze sta procent digitální, tzn. reklamy na sociálních sítích a nejdůležitějších zahraničních webech,“ popisuje ředitel CzechTourism.
„U většiny trhů kromě kampaně hrají klíčovou roli letecká spojení. Dlouhodobě spolu s Letištěm Praha proto pracujeme na přímých letech do Česka. Už 22. června tak na pražské letiště přiletí první letadlo nové pravidelné linky z Kuvajtu,“ doplňuje.