Nákupčí velkých maloobchodních řetězců hledají nové možnosti, jak získat zpět zásoby od výrobců, kteří berou krajní opatření do svých rukou. Jen málo chybělo k tomu, aby sami řídili nákladní automobily.
Britský gigant ASDA zveřejnil, že v extrémní snaze zajistit sváteční produkty pro své britské zákazníky pronajal vlastní kontejnerovou loď s více než 350 kontejnery plnými svátečních dekorací, hraček, oblečení a dárků. Příchodem 15 000 zaměstnanců na vánoční svátky chce ASDA zajistit dostatečný servis zákazníkům.
Pokračující zpoždění dovozu v důsledku brexitu bude v předvánočním období brzdit dodavatelské řetězce
Problémy spojené s brexitem stále brání dovozu z Evropy do UK a nejnovější informace vydané Francouzskou obchodní komorou ve Spojeném království varují před dalšími zpožděními v předvánočním období, které se dotknou dovozců z celé Evropy.
Údaje ukazují, že až 79 % všech společností dovážejících a vyvážejících do a ze Spojeného království se potýká se zpožděními, rostoucími náklady a přetrvávajícími problémy s přilákáním kvalifikované pracovní síly.
Vánoční potravinové trendy v UK
Tradiční vánoční oběd se mění – co to znamená pro výrobce potravin? Na základě průzkumu YouGov z loňského roku byl zaznamenán jednoznačný příklon k vegetariánskému vánočnímu obědu. S rostoucím zájmem mladších generací o vegetariánský a veganský životní styl je tradiční vánoční krocan těsně následován kuřecím masem a na třetím místě je nyní ořechová pečeně.
Průzkum společnosti Deliveroo, která rozváží jídlo, mezi 2000 respondenty ukázal, že téměř 20 % lidí ve Spojeném království se o letošních Vánocích vzdá masa a že tento trend, ačkoli se zdá být velmi nový, za poslední dva roky výrazně vzrostl.
V roce 2021 se na pultech britských obchodů, v hospodách a v jídelních lístcích restaurací objevuje stále více rostlinných alternativ masa a tento trend bude velmi populární i v roce 2022.
Sýry ve Spojeném království
Podle zpráv maloobchodních řetězců se v posledních letech ve Spojeném království zvýšila obliba malých značek specializovaných sýrů, přičemž kontinentální sýry jsou opět na vzestupu a roste poptávka po měkkých sýrech bez kůry a sýrech, které se dají zapékat.
Se zvýšeným zájmem ve svátečních obdobích hledají maloobchodníci sezónní sýry pro jaro a léto. Zde lze hledat možnosti pro export českých producentů.