Průzkum společnosti Retail Economics odhalil, že společně s prudce rostoucí inflací 63,4 % britských domácností omezuje výdaje na nákup potravin kvůli rostoucím životním nákladům.
Téměř 90 % domácností se také chystá omezit své volnočasové výdaje, přičemž 74,1 % zákazníků plánuje snížit své výdaje za take-away food (jídlo s sebou). Pravděpodobně také poklesne stravování mimo domov, protože více než 70 % spotřebitelů plánuje omezit výdaje v této oblasti.
Z průzkumu také vyplynulo, že průměrná britská domácnost zaznamenala v červnu 2022 ve srovnání se stejným měsícem loňského roku pokles kupní síly na volnočasové výdaje o 12,1 %, což znamená, že za ně utratí o 135 liber méně.
Jak vypadá mistrovská židle? Přečtěte si o nábytkářské značce Master and Master
Po zaplacení nezbytných položek, jako jsou potraviny a pohonné hmoty, se volná hotovost nejméně majetných domácností v červnu 2022 snížila o 15,6 % ve srovnání se stejným měsícem minulého roku.
„Typ inflace, který v současné době pozorujeme, neúměrně dopadá na ekonomicky nejzranitelnější skupiny. Podmínky se však zhoršily i pro průměrné domácnosti,“ uvedl generální ředitel Retail Economics Richard Lim.