Soutěž podporuje průlomové digitální inovace, které mají potenciál uspět v celosvětovém měřítku. Uzávěrka přihlášek je 7. června 2020.
„Je to ideální příležitost pro firmy, které již dobře prosperují na domácím trhu a chtějí expandovat do zahraničí,“ popisuje Monika Vrbková z inovační agentury JIC, která je oficiálním partnerem EIT Digital Challenge v České republice, a doplňuje, že pro úspěch v soutěži musí podnik splnit několik podmínek.
„Firma musí mít mezinárodní ambice, nesmí být starší deseti let a musí růst,“ doplňuje Vrbková s tím, že roční obrat subjektu musí být alespoň 300 tisíc eur nebo svůj růst může potvrdit investicí v hodnotě alespoň dvou milionů eur. Podmínkou je také to, aby byla firma založena v některém z členských států Evropské unie, ve Velké Británii nebo v zemích navázaných na Horizon2020.
Investoři v porotě
„Ze všech uchazečů vybereme dvacet společností, které pozveme do Bruselu na listopadové představení jejich nápadu. V porotě budou sedět zástupci významných společností a investoři,“ říká Dolf Wittkamper, ředitel akcelerátoru EIT Digital.
Ředitel pro inovace EIT Digital Chahab Nastar doplňuje: „Abychom současnou krizi překonali, potřebujeme nápady a práci nejlepších podnikatelů. EIT Digital Challenge pomůže najít nejlepší deep-tech firmy, které podpoří v tom, aby se z nich staly globálně úspěšné společnosti schopné čelit současným společenským výzvám.“
V rámci akce v Bruselu vybere porota pět výherců, včetně držitele hlavní ceny. Akcelerační program, do kterého získají všichni letošní vítězové přístup, otevírá dveře k téměř čtyřiceti zkušeným business developerům a investičním expertům působících ve třinácti evropských metropolích i v Silicon Valley. O úspěšných firmách rozhodne jejich tržní potenciál, složení týmu i příslušnost k podporovaným oblastem, mezi které patří digitální technologie.
České firmy zatím neuspěly
Od svého počátku v roce 2014 se do soutěže EIT Digital přihlásilo víc než 2000 firem z celé Evropy a většina vítězů v mezinárodním měřítku uspěla. Mezi sběrateli vavřínů však stále chybí česká firma.
Jedna však už součástí samotné sítě je. Loňský rok se do ní podařilo vstoupit českému výrobci brýlí na virtuální realitu VRgineers. Jejich VR headset XTAL patří mezi současnou světovou špičku v této oblasti a jejich cílem je stát se globálním lídrem v oblasti high-end virtuální reality. „Vstup do sítě EIT Digital považujeme za další z přelomových momentů, který by nás měl k tomuto cíli nasměrovat,” vrací se k nedávnému momentu CEO firmy Marek Polčák.