I to patří ke službám, které firmám nabízí obnovené Design Centrum CzechTrade. Dobrý design znamená dobrý byznys. Také tohle motto zaznělo na druhém ročníku konference Design pro business, na níž se na počátku června v Praze potkali podnikatelé a kreativci.
Partnerem akce byla Asociace českého průmyslového designu, která zaštítila programovou část a mimo jiné má za cíl vzdělávat širokou i odbornou veřejnost v oblasti průmyslového designu.
Zástupci agentury CzechTrade a Ministerstva průmyslu a obchodu představili novou podporu, kterou stát pro firmy a designéry připravil. „Na podzim došlo k obnovení Design Centra CzechTrade,“ připomněl generální ředitel agentury Radomil Doležal. Jde o národní platformou státní podpory designu a vedle již dříve nabízených služeb přichází letos s dalšími novinkami.
Základní pomocí je iniciativa Design Credits v rámci Národního plánu obnovy. „Design Credits umožňuje malým a středním firmám získat příspěvek až 200 tisíc korun na spolupráci s designéry z Adresáře designérů CzechTrade,“ uvedla vedoucí Design Centra CzechTrade Zuzana Sedmerová s tím, že dotace pokryje náklady na práci designéra do výše 85 procent.
Spoluúčast samotných firem může být tedy jen zbylých 15 procent. „Velkou výhodou je, že nepožadujeme žádné velké tendry. Firmy si vybírají designéry samy, podmínka je, že musejí být z Adresáře designérů CzechTrade,“ doplnila Sedmerová. „Na tuto iniciativu je vyčleněno 50 milionů korun na období tří let. Letos byla vyhlášena první výzva na 10 milionů korun. V dalších dvou letech přijdou další dvě výzvy po 20 milionech korun,“ dodala.
Letošní výzva k podávání žádostí o dotaci běží ještě do 31. července. Vedle samotných firem přestavuje Design Credits samozřejmě dobrou příležitost i pro designéry a designérská studia…
Více si o novinkách v podpoře designu přečtěte zdarma v plné verzi článku na webu ExportMag.cz