Spotřebitelé z příhraničních oblastí České republiky jezdí stále častěji nakupovat do Polska. Stačí přejet pár kilometrů za hranici a zájemce si nakoupí potraviny nebo pohonné hmoty výrazně levněji než v Česku.
V poslední době ale sílí zájem o příhraniční polské oblasti i u českých podnikatelů. K severnímu sousedovi mohou přenést výrobu nebo si otevřít prodejní pobočku. Motivace je různá. Polský trh může někdy pro firmy znamenat díky celkově nižší cenové hladině menší náklady na provoz výroby a levnější a dostupnější materiály. Dalším důvodem může být větší šance najít zaměstnance. Zatímco v Česku stále panuje chronický nedostatek lidí, na druhé straně hranice lze ještě s úspěchem najít nové pracovníky. I Polsko si sice drží nezaměstnanost také poměrně nízko, ale loni tam byla 5,4 procenta, tedy přece jen znatelně vyšší než v ČR.
Podpora přeshraničního byznysu se stala jedním z hlavních cílů iniciativy, na níž spolupracuje Okresní hospodářská komora Karviná a za polskou stranu hospodářská komora Slezského Vojvodství. Do projektu se zapojují také města a obce z obou stran hranice…