Na první pohled vypadá jako běžná desková hra. Na první dotek už ne. V deskovce Labyront je všechno od herního plánu přes kostky až po figurky vyrobeno s reliéfními znaky tak, aby se informace daly získat hmatem. Díky tomu si mohou cestu až do středu spletitého labyrintu k ukrytým amuletům užít i lidé se zrakovým postižením, pro které je jinak většina deskových her nedostupná.
Podnikatel Miroslav Dančák se rozhodl tuhle mezeru na trhu zaplnit a na vývoji originální hry a jejím rozšiřování souvisle pracuje už víc než čtyři roky. Coby strojař sám vymyslel formu na CNC stroji i celou technologii výroby.
Hmat je i při samotné produkci znovu důležitý smysl, protože jde z velké části o ruční výrobu. I do té by firma chtěla lidi se zdravotním hendikepem zapojit. „Myšlenka je, že hendikepovaný bude vyrábět pro hendikepované. Chvíli už byla dokonce produkce umístěna v jedné chráněné dílně, ale zatím nemáme tak velký odbyt, aby tam mohla fungovat dlouhodobě a pravidelně. Jednou bychom ale chtěli přenechat hendikepovaným výrobu kompletně,“ říká Miroslav Dančák. S nevidomými každopádně autor konzultuje pojetí hry, takže postupně získala technické „vychytávky“, které běžné deskovky nemají. Hrací pomůcky jsou magnetické, na vyžádání firma dodává pravidla v Braillově písmu a online nabízí jejich čtenou zvukovou verzi. Vznikla dokonce luminiscenční verze hry, která ve tmě září…