Skončilo tak přechodné období, kdy nástupnické úřady dočasně zajišťovaly provoz datových schránek uzavřených pracovišť a zpracovávaly daňová přiznání a další podání, která do nich poplatníci omylem doručili. Od poloviny listopadu tak již není možné ID těchto datových schránek vyhledat ani do nich doručit datové zprávy.
Veřejnost a podnikatelé by si tedy měli ověřit, zda komunikují se svým finančním úřadem prostřednictvím správné datové schránky.
„Rádi bychom požádali, aby si všichni občané, podnikatelé i zástupci firem, kteří spadali pod zrušená pracoviště finančního úřadu a komunikovali se svým správcem daně elektronicky, zkontrolovali používané ID datové schránky. Ze statistik víme, že nemalá část poplatníků stále posílá svá podání na staré adresy. Na webu finanční správy je u každého ze zrušených územních pracovišť uvedeno, které pracoviště převzalo jeho agendu, včetně nového ID datové schránky,“ vysvětluje generální ředitelka finanční správy Simona Hornochová
„Obzvláště by si měly dát pozor firmy a přenastavit své mzdové a účetní systémy, ve kterých mohou mít automaticky přednastavené ID datových schránek zrušených pracovišť,“ dodává Hornochová.
Datové schránky 77 zrušených územních pracovišť ponechala finanční správa po přechodnou dobu několika měsíců dočasně funkční, aby veřejnosti usnadnila zvyknout si na nové kontaktní údaje. Generální finanční ředitelství o tomto postupu v létě informovalo na webových stránkách finanční správy a postup komunikovalo s odbornými svazy, profesními komorami a asociacemi, aby v maximální možné míře předešlo možným nedorozuměním.
ID datových schránek nástupnických územních pracovišť finančních úřadů najdete na webových stránkách finanční správy.