V doprovodné kategorii Moneta Živnostník roku Srdcař, jež v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání, získal zlato Michal Branda věnující se doučování všech předmětů základních i středních škol a přípravě na přijímací zkoušky.
Zdědila lásku k přírodě
Vítězná živnostnice Olga Pospíšilová se věnuje pěstování levandule od semínek až po výrobu produktů, a to jak dekorativních či gastronomických tak i pomocníků do domácnosti. Je zemědělcem s láskou k levanduli a k výrobě produktů z ní.
„Po prarodičích jsem zdědila sílu a vztah k přírodě. Excelové tabulky, porady a dny proseděné v kanceláři ve velkoměstě jsem vyměnila za voňavou bylinku. Společně s rodinou jsem zorala pole, nasázela přes 1000 rostlinek levandule a dala základ novému byznysu,“ popisuje Olga Pospíšilová.
Po nocích sepisuje další a další nápady a snaží se je postupně realizovat. Do budoucna by se ráda zacílila směrem k aromaterapii, která přináší zdraví a uklidnění. Podle vlastních slov nabízí vůně, krásu a hlavně zdraví, a to považuje za nejdůležitější. Snaží se své produkty zpracovávat co nejpoctivěji (nikoho nekopírovat) a především s láskou. V návaznosti na to vidí, že ji přibývá věrných zákazníků. Její živnost je ohleduplná k životnímu prostředí už jen tím, že vyrábí produkt, který́ nejprve přinese vůni do skříně, pak ho rozdrobíte do aromalampy a nic z něho nezbyde.
Firma a Živnostník roku 2024: Vítězové na Plzeňsku pracují s AI a ekologicky farmaří
„Opustit komfortní zónu a stát se zemědělcem, to je životní příběh s láskou k levanduli, který vítězka předává do svého okolí nejen prodejem krásných produktů, ale snaží se i vzdělávat se zaměřením na děti,“ uvedl za porotu Veronika Morávková z MONETA Money Bank.
Stříbro získala Jana Mládková, která navrhuje a vyrábí dámské oděvy nadměrných velikostí. Na třetím místě se umístil Michal Branda věnující se doučování všech předmětů základních i středních škol a přípravě na přijímací zkoušky.
Chytré oblečení z prémiové bavlny
Vítězná společnost CityZen vyrábí chytré oblečení z prémiové bavlny, na kterém není vidět pot, je částečně vodovzdorné, odolá špíně a snižuje zápach. V loňském roce otevřela první prodejnu v Chrudimi, následovalo otevření obchodu v Praze, Hradci Králové, v Brně a chystá otevření prodejen i v dalších krajských městech.
„Věříme, že náš produkt má velký́ smysl. Je to defacto jistá forma evoluce v oblékání. V neposlední řadě nás motivuje vrátit slávu českému textilu. Československo totiž svého času byla textilní velmoc, rádi bychom na tuto tradici navázali,“ říká CEO odpovědný za obchod a strategii firmy Pavel Hrstka.
Česká trička odolají špíně, pot na nich neuvidíte
V současné době je typickým zákazníkem společnosti žena ve věku 45+, která nakupuje převážně pro svého muže, pro sebe a rodinu. Cílem společnosti je zvyšovat i podíl zákazníků třicátníků, což se prý v posledním roce daří. Se zákazníky firma komunikuje velmi otevřeně a dbá na skvělý zákaznický servis. Odlišností od konkurence je primárně patentovaná technologie, která oblečení dává jeho unikátní vlastnosti.
„Je to firma, která je velmi dobře známá nejen v Pardubickém kraji, ale i v celé České republice. Má zde v regionu velkou podporu lidí. Jejím viditelným a primárním znakem je udržitelnost z pohledu úspory vody i energií, což je velmi sympatické,“ okomentoval vítěze za porotu Dušan Klimek ze společnosti Volkswagen.
Druhé místo obsadila společnost Alukov, výrobce zastřešení pro bazény, terasy a vířivky. Pomyslný bronz si odváží firma SANELA vyvíjející a vyrábějící bezdotykovou sanitární techniku.
Slavnostní vyhlášení celostátních vítězů v prosinci 2024
Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží Volkswagen Firma roku 2024 a MONETA Živnostník roku 2024 se uskuteční 11. prosince na pražském Žofíně.
„Přínos Firmy a Živnostníka roku vidím především ve vytváření příležitostí pro setkávání a sdílení zkušeností inspirativních lidí, zástupců firem malých i velkých z různých podnikatelských oborů, s různým příběhem. Skupina VINCI Construction CS vytváří svými projekty lepší místo nejen pro život, ale i pro podnikání. Staví silnice, dálnice, železnice, mosty i vodohospodářská díla či průmyslové objekty, byty i relaxační a sportovní zóny. Na svých projektech klademe čím dál větší roli na péči o životní prostředí, proto jsme se stali letos poprvé partnery nové soutěžní kategorie Udržitelné podnikání roku. Chceme tak vyzdvihnout nápady a řešení živnostníků a firem, které díky přijímání principů udržitelnosti a využívání moderních technologií podporují nové obchodní příležitosti, a hlavně přispívají k lepšímu životnímu prostředí, říká Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.
Volkswagen Firma roku 2024 Pardubického kraje:
1. CityZen s.r.o. – výroba chytrého oblečení (Chrudim)
2. Alukov a.s. – výroba zastřešení pro bazény, terasy a vířivky (Orel)
3. SANELA spol. s r.o. – vývoj a výroba bezdotykové sanitární techniky (Lanškroun)
MONETA Živnostník roku 2024 Pardubického kraje:
- Olga Pospíšilová – pěstování levandule (Chrudim)
- Jana Mládková – návrh a výroba dámských oděvů se zaměřením na nadměrné velikosti (Chroustovice)
- Michal Branda – doučování všech předmětů základních i středních škol a příprava na přijímací zkoušky (Pardubice)
MONETA Živnostník roku Srdcař 2024 Pardubického kraje:
Michal Branda – doučování všech předmětů základních i středních škol a příprava na přijímací zkoušky (Pardubice)
Ekonomicky nejúspěšnější firma roku 2024 Pardubického kraje:
COMPOSIT AIRPLANES spol. s r.o. – výroba laminátových komponent pro různá odvětví (Choceň)
Medailonky vítězných firem
CityZen s.r.o. – Chrudim
výroba chytrého oblečení
www.cityzenwear.cz
Vyrábí chytré oblečení z prémiové bavlny, na kterém není vidět pot, odolá špíně a snižuje zápach. V loňském roce otevřela společnost první prodejnu v Chrudimi, následovalo otevření kamenného obchodu v Praze, Hradci Králové, v Brně a chystá otevření prodejen i v dalších krajských městech. „Věříme, že náš produkt má velký́ smysl. Je to defacto jistá forma evoluce v oblékání. V neposlední řadě nás motivuje vrátit slávu českému textilu. Československo totiž svého času byla textilní velmoc, rádi bychom na tuto tradici navázali,“ říká zástupce firmy Pavel Hrstka. V současné době je typickým zákazníkem žena ve věku 45+, která nakupuje převážně pro svého muže, pro sebe a rodinu. Cílem společnosti je zvyšovat i podíl zákazníků ve věku 30+, což se v posledním roce daří. Za klíčové v oblasti péče zákazníky považují vstřícnou komunikaci. Se zákazníky firma komunikuje velmi otevřeně, přátelsky, dbají na skvělý zákaznický servis. Odlišností od konkurence je primárně patentovaná technologie, která oblečení dává jeho unikátní vlastnosti.
Alukov a.s. – Orel
výroba zastřešení pro bazény, terasy a vířivky
www.alukov.cz
Společnost se specializuje na výrobu zastřešení pro bazény, terasy, vířivky a další venkovní prostory. Produkty zahrnují různé typy zastřešení, jako jsou pergoly, bioklimatické pergoly a solární zastřešení. Poskytuje řešení nejen pro soukromé zahrady, ale také pro komerční využití, například v hotelech a restauracích. Hlavní oblastí působnosti je výroba na míru, která zahrnuje širokou škálu produktů od nízkých zastřešení bazénů po vysoké, multifunkční bioklimatické pergoly a solární přístřešky pro auta. Firma vyvinula řadu inovativních řešení, které například kombinuje funkci zastřešení s produkcí solární energie. Působí na mezinárodním trhu a aktuálně zaměstnává kolem 550 zaměstnanců. Produkce zahrnuje více než 40 modelů bazénových zastřešení a 10 modelů terasových zastřešení, které jsou distribuovány po celém světě. Úspěch podnikatelského modelu spočívá podle zástupců firmy v nabídce zakázkových řešení šitých na míru, které sedí specifickým potřebám a preferencím zákazníků. Společnost využívá pokročilé materiály a špičkové technologie, aby zajistila, že její zastřešení jsou odolná, snadno ovladatelná a esteticky přitažlivá.
SANELA spol. s r.o. – Lanškroun
vývoj a výroba bezdotykové sanitární techniky
www.sanela.cz
Je předním českým výrobcem kompletního sortimentu sanitární elektroniky. Hlavním cílem je uspokojit vysoké nároky zákazníků na moderní sociální zařízení a jejich vybavení ve spojení s vysokou hygienou a komfortní obsluhou. Díky vlastnímu vývojovému oddělení zajišťuje rozšiřování portfolia nabízených výrobků, a snaží se tak rychle reagovat na měnící se požadavky trhu a zákazníků. V současné době nabízí široké portfolio výrobků, které jsou využívány ve veřejném i privátním sektoru. Dodává ucelený sortiment sanitárního vybavení, jako jsou automatické splachovače pisoárů a toalet, automatické umyvadlové baterie a ovládání sprch, nerezová umyvadla a dřezy, nerezové pisoáry, pisoárové žlaby a WC a další. „Věnujeme značnou pozornost novým trendům, v oblasti sanitární techniky zcela ojedinělým. Aplikujeme internet věcí do prvků sanitární techniky. V prodeji našich výrobků lze sledovat jednoznačný́ trend růstu zákaznických řešení a modifikací katalogových produktů.“ Za jeden z největších úspěchů firma považuje vytvoření obchodní značky, která je dobře známá a pozitivně vnímaná nejen v České republice, ale i na Slovensku, Polsku, Rumunsku, Pobaltí a v mnoha dalších zemích Evropy a nyní i celého světa.
Trojice nejlepších živnostníků
Olga Pospíšilová – Chrudim
pěstování levandule
www.kuplevandule.cz
Věnuje se pěstování levandule od semínek až po výrobu produktů, a to jak dekorativních, gastronomických a pomocníků do domácnosti. Je zemědělcem s láskou k levanduli a výrobou produktů z ní. „Po prarodičích jsem zdědila sílu a vztah k přírodě. Excelové tabulky, porady a dny proseděné v kanceláři ve velkoměstě jsem vyměnila za voňavou bylinku levanduli. Společně s rodinou jsem zorala pole, nasázela přes 1000 rostlinek levandule a dala základ novému byznysu,“ říká Olga Pospíšilová. Po nocích sepisuje další a další nápady a snaží se je postupně realizovat. Do budoucna by se ráda vydala směrem k aromaterapii, která přináší zdraví a uklidnění. Zákazníkům nabízí vůně, krásu a hlavně zdraví, což považuje za nejdůležitější. Snaží se své produkty zpracovávat co nejpoctivěji bez kopií, a především s láskou. V návaznosti na to vidí, že se zákaznici vracejí. Její živnost je ohleduplná k životnímu prostředí, už jen tím, že vyrábí produkt, který́ nejprve přinese vůni do skříně, pak ho rozdrobíte do aromalampy a nezbyde z něj nic.
Jana Mládková – Chroustovice
návrh a výroba dámských oděvů se zaměřením na nadměrné velikosti
www.galamoda-XXL.cz
Zabývá se výrobou dámských oděvů nadměrných velikostí. „Výjimečností je fakt, že jako jedna z mála v České republice oblékám dámy, a to až do velikosti č. 76. Pracujeme pružně, nápaditě, kvalitně, rychle a solidně, což zdaleka není u nás samozřejmostí a umožňuji tím našim ženám oblékat se elegantně, pohodlně a s náročností odpovídající dnešní době,“ popisuje Jana Mládková, která podniká již 34 let. Kolem roku 1999 oblékala například i herečku Helenu Růžičkovou. Na duben letošního roku jí byl přiznán oficiální odchod do starobního důchodu. To ji neskutečně vyděsilo, a tak si na protest a jako dárek otevřela nový, specializovaný́ obchod v Chrudimi, který́ od samého začátku prosperuje a těší se oblibě zákaznic. Zákaznicemi jsou plnoštíhlé ženy každé věkové kategorie. Od konkurence se odlišuje maximální komunikací a ochotou řešení problémových postav klientek. Cílem do budoucna je jít neustále dopředu, nezůstat stát, zdokonalovat se, hledat a vymýšlet to, co ženy zaujme.
Michal Branda – Pardubice
doučování všech předmětů základních i středních škol a příprava na přijímací zkoušky
www.doucebnice.cz
„Jako parta studentů nabízíme doučování všech předmětů základních a středních škol a přípravu na přijímací zkoušky. Naším cílem je předávat vědomosti s nadšením. Jako studenti řešíme častý́ problém, kdy žáci nepochopí látku od učitele,“ sděluje živnostník. Formou student studentovi je schopen učivo podávat srozumitelně a jednoduše. Se svými klienty komunikuje přátelsky a zaměřuje se na individuální přístup. Za projektem momentálně stojí šest studentů gymnázia. Zákazníky jsou rodiče a jejich děti, které potřebují pomoci se školním předmětem, případně s přípravou na přijímací zkoušky. Zákazníky získává na facebookových skupinách, pomocí referencí a také díky online marketingu a plakátkům. Díky přátelskému a příjemnému způsobu jsou žáci u doučování uvolněnější a více se naučí. Samozřejmostí je osobní přístup k lekcím, žákům i jejich rodičům. Od konkurence se liší hlavně cenovou nabídkou, která vychází v průměru o třetinu lépe než u velkých doučovacích agentur.
Portál BusinessInfo.cz je partnerem soutěže Firma a Živnostník roku