Firma a Živnostník roku 2024: Na Ústecku vítězí ochrana před přepětím a spisovatelský příběh

Titulem Firma roku 2024 Ústeckého kraje se pyšní společnost SALTEK, která se věnuje vývoji a výrobě ochrany velkých firem i domácností před vysokým napětím. Živnostníkem roku se na Ústecku stal spisovatel a nakladatel Jiří Hnilička.

V doprovodné kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která v každém kraji oceňuje živnostníky, kteří dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání, zvítězila Vladislava Krajníková věnující se kosmetickému poradenství.

Zleva: Ondřej Suchý (SALTEK) a vítězný živnostník Jiří Hnilička

Píše humoristické knihy a sám si je vydává

Jiří Hnilička píše knihy, sám si je vydává a prodává ve svém e-shopu. „Miluji knihy a miluji humor. Jenže mi vždy připadalo, že humoristických knih u nás v České republice vychází hrozně málo. Přitom my Češi, národ Švejka, humor milujeme, o čemž svědčí obrovská popularita českých komedií. Tak proč se nemůžeme stejně smát i u knihy?“ ptá se vítězný živnostník Jiří Hnilička.

Řekl si, že napíše knihu, která mu na domácím trhu chybí. Knihu, která čtenáře rozesměje. A tak vznikl Rok blba. Jenže když pak dílo nabídl českým nakladatelům, vždy dostal stejnou odpověď: humoristická kniha se nehodí do našeho edičního plánu. Nenechal se odradit a rozhodl se, že si ji vydá sám. Celou knihu si navrhl sám, od sazby textu až po grafiku obálky.

Podnikatelské soutěže Firma a Živnostník roku ovládli CRYTUR a Ladislav Michalík

Jiří Hnilička si také zřídil vlastní internetové stránky s e-shopem. Čtenáři si Rok blba zamilovali a přicházely stovky žádostí o jeho pokračování. A tak vznikl druhý díl s názvem Rok Kozy. „Tím, že si knihy sám vydávám a sám je zákazníkům posílám, jsem ke svým čtenářům blíže a mohu s nimi i komunikovat,“ dodává živnostník. Dosud se prodalo na 13 tisíc jeho knih.

„Rozhodl jeho příběh. Vydává si sám knížky, a to není jednoduché. Nebál se toho a jak je vidět, má neuvěřitelnou vůli a zasloužený úspěch,“ ohodnotil vítěze za porotu Martin Kočiš z MONETA Money Bank.

Druhé místo vybojovala Lucie Schrollová, která vyrábí didaktické pomůcky. Pomyslný bronz získala Lucie Harrerová provozující rodinný kadeřnický salon.

Chráníme svět před přepětím

Vítěznou firmou je SALTEK, která z České republiky chrání už 30 let svět před přepětím. „Naše vlastní nápady přetváříme ve výrobky, které omezují rušení a pulzní přepětí. Tím zvyšujeme bezpečnost a spolehlivost elektrických a elektronických zařízení, strojů a spotřebičů napříč obory,“ popisuje jednatel vítězné společnosti Ondřej Suchý.

Výrobky společnosti nenápadně v pozadí zajišťují, že fungují nemocnice, jezdí vlaky, můžeme spolu komunikovat na dálku, fungují velké výrobní linky ve firmách i běžné spotřebiče v domácnostech. Firma má vlastní testovací laboratoř, ve které simuluje blesky a další elektromagnetické jevy. Díky tomu je schopna výrobky testovat a garantovat jejich funkčnost, bezpečnost a shodu s normami a předpisy.

Inovace na prvním místě: Česká firma odstartovala revoluci ve výrobě nanovláken

Má několik desítek užitných vzorů, patentů a průmyslových vzorů. Přibližně 75 procent své produkce vyváží, mezi hlavní exportní trhy patří Itálie a Německo. Firma nyní zaměstnává téměř 200 lidí, má vlastní výrobní areál s 6000 m2 plochy. Pozornost cílí na projektanty, revizní techniky a elektromontážní firmy, kterým poskytuje on-line technickou podporu při řešení konkrétních projektů a problémů.

„Velmi dbají na obnovitelné zdroje, pracují s fotovoltaikou. Společnost je na trhu už řadu let, je tak u ní vidět kontinuita vývoje. Především nabízí na trhu špičkový produkt,“ okomentoval volbu poroty Dušan Klimek ze společnosti Volkswagen.

Druhé místo získala společnost JEZTE S NÁMI, která připravuje individuálně nastavené celodenní stravování. Bronz bere firma MALFINI, výrobce a prodejce reklamního textilu pracovních oděvů.

Vyhlášen byl rovněž vítěz doprovodné kategorie MONETA Živnostník roku Srdcař. Oceňuje lidi, kteří doslova žijí pro to, co dělají a nechávají v tom kus svého srdce. V Ústí nad Labem získala toto ocenění Vladislava Krajníková věnující se kosmetickému poradenství.

Slavnostní vyhlášení v prosinci 2024

Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží Volkswagen Firma roku 2024 a MONETA Živnostník roku 2024 se uskuteční 11. prosince na pražském Žofíně.

„Přínos Firmy a Živnostníka roku vidím především ve vytváření příležitostí pro setkávání a sdílení zkušeností inspirativních lidí, zástupců firem malých i velkých z různých podnikatelských oborů, s různým příběhem. Skupina VINCI Construction CS vytváří svými projekty lepší místo nejen pro život, ale i pro podnikání. Staví silnice, dálnice, železnice, mosty i vodohospodářská díla či průmyslové objekty, byty i relaxační a sportovní zóny. U svých projektů klademe čím dál větší roli na péči o životní prostředí, proto jsme se stali letos poprvé partnery nové soutěžní kategorie Udržitelné podnikání roku. Chceme tak vyzdvihnout nápady a řešení živnostníků a firem, které díky přijímání principů udržitelnosti a využívání moderních technologií podporují nové obchodní příležitosti, a hlavně přispívají k lepšímu životnímu prostředí,“ říká Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.

Volkswagen Firma roku 2024 Ústeckého kraje:

  1. SALTEK, s. r. o. – vývoj a výroba přepěťové ochrany (Ústí nad Labem)
  2. JEZTE S NÁMI s.r.o. – příprava individuálně nastaveného celodenního stravování (Most)
  3. MALFINI, a.s. – výroba a prodej reklamního textilu a pracovních oděvů (Ústí nad Labem)

MONETA Živnostník roku 2024 Ústeckého kraje:

  • Jiří Hnilička – spisovatel a nakladatel (Krupka)
  • Lucie Schrollová – výroba didaktických pomůcek (Vražkov)
  • Lucie Harrerová – rodinný kadeřnický salon (Čížkovice)

MONETA Živnostník roku Srdcař 2024 Ústeckého kraje:

  • Vladislava Krajníková – kosmetické poradenství (Teplice)

Medailonky vítězných firem

SALTEK, s. r. o. – Ústí nad Labem
vývoj a výroba přepěťové ochrany
www.saltek.eu

Rodinná firma, která z Čech chrání už 30 let svět před přepětím. „Naše vlastní nápady přetváříme ve výrobky, které omezují rušení a pulzní přepětí. Tím zvyšujeme bezpečnost a spolehlivost elektrických a elektronických zařízení, strojů a spotřebičů napříč obory,“ sdělují zástupci vedení. Výrobky společnosti nenápadně v pozadí zajišťují, že fungují nemocnice, jezdí vlaky, můžeme spolu komunikovat na dálku, díky nim fungují velké výrobní linky ve firmách i běžné spotřebiče v domácnostech. Má vlastní testovací laboratoř, ve které simuluje blesky a další elektromagnetické jevy. Díky tomu je schopna výrobky testovat a garantovat jejich funkčnost, bezpečnost a shodu s normami a předpisy. Má několik desítek užitných vzorů, patentů a průmyslových vzorů. Přibližně 75 % své produkce vyváží, mezi hlavní exportní trhy patří Itálie a Německo. Firma nyní zaměstnává téměř 200 lidí, má vlastní výrobní areál s 6000 m2 plochy. Pozornost cílí na projektanty, revizní techniky a elektromontážní firmy, kterým poskytuje on-line technickou podporu při řešení konkrétních projektů a problémů.

JEZTE S NÁMI s.r.o. – Most
příprava individuálně nastaveného celodenního stravování
www.jeztesnami.cz

Pro koncové zákazníky připravuje individuálně nastavené celodenní stravování určené přesně pro daného zákazníka. „Na každý́ den připravíme zákazníkovi jídlo z čerstvých surovin, s vypočítanými makroživinami, energetickou hodnotou takovou, aby jídlo pomohlo k danému cíli. Někdo chce zhubnout, někdo chce nabrat, někdo má zdravotní potíže, tak to vše umíme pomocí našeho jídla zařídit.“ Vše připravuje pouze z čerstvých surovin, rozváží vždy jen chladícími vozy. Každá surovina v jídle má svůj smysl, svůj účel. Zákazník dostává kromě jídla na celý den i kompletní servis okolo, jako jsou služby výživové poradkyně, ať už jde o měření a tělesnou analýzu, sestavení jídelníčku ve formě kuchařky na míru nebo koučink na dálku. Nově nabízí i masérské služby pro stoprocentní pokrytí šťastného a zdravého života zákazníků. Zákazníky jsou všichni ti, kteří chtějí se svým zdravím či postavou něco udělat.

MALFINI, a.s. – Ústí nad Labem
výroba a prodej reklamního textilu a pracovních oděvů
www.malfini.com

Společnost je středoevropským lídrem na trhu reklamního textilu a předním dodavatelem v dalších zemích Evropy. V portfoliu má i segment pracovních oděvů. Nabízí přes 300 různých produktů. Jako přední hráč v daném sortimentu působí firma už ve více než 35 evropských zemích. Vedle sídla firmy v Ústí nad Labem má skladové a logistické centrum v Ostravě a pobočky v Pekingu, Dháce a Budapešti. Tým designérů a technologů v ČR připravuje návrhy produktů, které s dodavateli v zahraničí uvádí do konečné podoby. Již při nákupním procesu polotovarů v místě výroby probíhá první kontrola. Produkty jsou dále kontrolovány přímo u výrobce a před samotným naloděním. Další kontrola probíhá v logistickém centru v Ostravě před naskladněním a poslední před expedicí k zákazníkovi. Takový́ systém kontroly je v oboru reklamního textilu unikátní. „Dalším aspektem úspěchu je rychlý́, přehledný́ a funkční e-shop, denně je zákazníkům z nejexponovanějších trhů k dispozici call centrum hovořící požadovaným jazykem. V neposlední řadě je samozřejmostí vysoká skladová dostupnost zboží s kapacitou 25 milionů kusů textilu.“ Obrat firmy dosahuje dvou a půl miliardy korun a je výsledkem práce 360 zaměstnanců.

Trojice nejlepších živnostníků

Jiří Hnilička – Krupka
spisovatel a nakladatel
www.jirihnilicka.cz

Píše knihy a sám si je vydává a prodává na svém e-shopu. „Miluji knihy a miluji humor. Jenže mi vždy připadalo, že humoristických knih tady u nás v Čechách vychází hrozně málo. Přitom my Češi, národ Švejka, humor milujeme, o čemž svědčí obrovská popularita českých komedií. Tak proč se nemůžeme stejně smát i u knihy?“ A tak si řekl, že napíše knihu, která mu na domácím trhu chybí. Knihu, která čtenáře pořádně rozesměje. A tak vznikl Rok blba. Jenže když pak knihu nabídl českým nakladatelům, vždy dostal stejnou odpověď: humoristická kniha se nehodí do našeho edičního plánu. Nenechal se odradit a rozhodl se, že si knihu vydá sám. Celou knihu si navrhl sám, od sazby textu až po grafiku obálky. Zřídil si své internetové stránky s e-shopem a knihu začal nabízet. Čtenáři si ji zamilovali a přicházely stovky proseb o její pokračování. A tak vznikl druhý díl s názvem Rok Kozy. Tím, že si
knihy sám vydává a sám je zákazníkům posílá, je ke svým čtenářům blíže a může s nimi i komunikovat. Dosud se prodalo 13 tisíc jeho knih.

Lucie Schrollová – Vražkov
výroba didaktických pomůcek
www.activityboard.cz

„Vyrábíme didaktické pomůcky – activityboardy, které jsou vhodné pro všechny věkové kategorie, u kterých je potřeba podněcovat jemnou motoriku, a pak také jako skvělá pomůcka pro děti, kde se učí používat různé komponenty z našeho okolí, podporuje fantazii, rozvíjí jemnou motoriku a také samostatnost,“ říká Lucie Schrollová. Activityboardy vyrábí od roku 2017, kdy se stala prvním výrobcem těchto didaktických pomůcek. Během prvního roku podnikání šlo hezky, jen dávala nabídky na sociální sítě, koncem roku 2018 ji oslovila marketingová agentura a začal boom poptávky po jejích produktech. Nejsou to jen didaktické pomůcky pro děti, ale i pro všechny věkové kategorie, které potřebují se rozvíjet, pomoct s jemnou motorikou, koordinací oko-ruka, ale slouží například i jako didaktická pomůcka pro lidi s Alzheimerem. Dřevěné komponenty si sami kreslí, řežou na laseru a následně i kompletují. Jejím podnikatelským mottem je: Vyrábět zákazníkům produkt, jako by to bylo pro mé děti.

Lucie Harrerová – Čížkovice
rodinný kadeřnický salon
www.salon.harrers.eu

Je kadeřnice a se svým mužem a dcerami provozuje devatenáctým rokem rodinný́ venkovský kadeřnický salon. „Ze začátku jsme neměli velká očekávání, takže místo nějakého zklamání či frustrace jsme si vážili každé utržené koruny a vytrvale jsme pracovali na prezentaci a co možná nejlepších referencích od každého, kdo se u nás nechal obsloužit.“ V roce 2009 byl salon zařazen mezi desítku exkluzivních salonů v České republice, reprezentujících to nejlepší z kadeřnické péče s produkty L’Oréal Professionnel. V novém vlasovém wellness dostávají klienti komplexní péči, od trichologického vyšetření stavu kvality vlasů, jejich kořínků a vlasové pokožky pod mikroskopem, přes následnou hloubkovou péči o vlasy v páře, až po péči o vlasovou pokožku s aplikací sér pod vysoce koncentrovaným kyslíkem. Noví klienti ji oslovují nejčastěji na základě doporučení stávajícími klienty. Od konkurence ji odlišuje odvaha jít si za svojí vizí, kterou je v jejím případě perfektní a pozorná služba ve špetce luxusu pro každého bez rozdílu. Zařadila se ke čtyřem současným českým kadeřníkům, kteří se těší známce kvality Haute Coiffure Française. Ta sdružuje kolem tisícovky nejlepších kadeřníků ze 40 zemích světa a podporuje je v jejich růstu a vzdělává ve vysokém francouzském kadeřnickém umění.

Portál BusinessInfo.cz je partnerem soutěže Firma a Živnostník roku

• Teritorium: Česká republika | Ústecký kraj

Doporučujeme