Firmy řeší, jak pojmout home office. Mohou využít technologické novinky

Firmy a zaměstnanci se po velkém výkyvu směrem k práci z domova stále snaží najít funkční řešení. Za poslední čtyři roky si osahaly home office a nyní hledají ideální mix opatření. Při nacházení nové rovnováhy mají k dispozici řadu užitečných technologických novinek.

Výhody plynoucí z možnosti využívání home office jsou prověřené, firmy však musejí řešit problémy ze vzdálenosti mezi spolupracujícími lidmi. Podle dat společnosti Savills je v současnosti obsazenost kanceláří v Praze 57 procent, přičemž před pandemií to bylo zhruba 70 procent.

Ilustrační fotografie

„Výzkumy zkušeností zaměstnavatelů a zaměstnanců ukazují, že ti, kteří mají možnost volby mezi prací z domova a kanceláře, jsou často motivovanější a loajálnější ke svému zaměstnavateli. Tato možnost podporuje lepší work-life balance, což má pozitivní dopad na pracovní výkon, duševní zdraví a celkovou pohodu,“ říká Tomáš Pavlíček ze společnosti Atmoskop.cz.

„Obrovským přínosem je technologický upgrade napříč celou společností, který podniky umožňuje volit pracovní nastavení odpovídající charakteru práce,“ dodává.

Videokonference kam se podíváš

Videokonferencím se mnozí zaměstnanci ještě nedávno vyhýbali. Přinášely jim totiž problémy s připojením, kompatibilitou, sdílením dokumentů a potížemi se zvukem či obrazem. To už dnes neplatí a téměř každý zaměstnanec je schopen se k jednání jednoduše připojit například přes mobilní telefon.

„Před covidem byly videokonference sice běžnou technologií, ale dnes je videokonferenční gramotnost výrazně vyšší. Běžnou věcí jsou hybridní porady týmů, kdy se někteří členové mohou připojit ze služební cesty, z auta nebo z domova, když zrovna nemohou být přítomni,“ potvrzuje Michal Černý z firmy Audiopro.

„To, co je dnes rozdílové, je využívání všech možností videokonferenčních systémů, jako je například používání anket pro interakci se skupinou, virtuální tabule pro brainstorming, a také schopnost pružně reagovat při problému záložním řešením, tzv. fail safe plan,“ doplňuje Černý.

Home office brání v kariérním postupu, myslí si dvě pětiny zaměstnanců

Chytré kamery a další smart technologie 

Do světa spotřební kancelářské elektroniky vstoupily také chytré kamery spolu s dalším vybavením, které usnadňuje komunikaci a pomáhá i dalším následným procesům. Když se spojíte s velkým týmem, smart kamery a další systémy využívají sílu pokročilé technologie a umělé inteligence a dokáží zaostřovat na toho, kdo zrovna mluví, titulkovat o koho se jedná. 

Některé nové technologie pak v reálném čase a zcela offline nahrávají, přepisují, překládají, titulkují, indexují a archivují audio-video obsah.

„Chytré kamery a nástroje pro rozpoznávání a analýzu hlasu a AI aplikace identifikují jednotlivé účastníky v rámci místnosti a poskytují jim zpětnou vazbu, podporu a doporučení pro zlepšení komunikace, prezentace a spolupráce,“ říká Michal Černý. 

dTest: Musí zaměstnavatel umožnit práci z domova?

Vybavené zasedačky – vysoká kvalita, kompatibilita a kreativní prostředí

Aktuální meeting roomy by měly být vybavené kvalitní komunikační technikou a technologiemi pro snadnou spolupráci. Navíc také poskytovat natolik zajímavé prostředí, aby ho sami zaměstnanci chtěli aktivně využívat pro svá interní i externí jednání. 

„Na zasedačkách, huddle roomech a komunikační technice by firmy neměly šetřit. Pokud totiž vhodně nastaví firemní procesy, včetně vzdálené práce na home office a mají techniku a technologie vyladěné tak, aby dávaly dobrou podporu, ušetří si spoustu starostí,“ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas.

„Samozřejmostí pak je neustálý update znalostí a dovedností všech zúčastněných zaměstnanců. Protože, i když budete mít nejlepší systémy a někteří je nebudou umět používat, investice vyjde na prázdno,“ dodává Dvořák.

Redakčně upravená tisková zpráva Audiopro

• Teritorium: Česká republika

Doporučujeme