Historicky první fórum svého druhu si kladlo za cíl využít Vietnamce v zahraničí jako důležitý most pro mobilizaci finančních zdrojů, přenos know-how a technologií. Na on-line fórum se přihlásilo přes 300 firem.
Ministerstvo zemědělství vyzvalo tzv. zahraniční Vietnamce, aby investovali do místního zemědělství a přispívali více do domácí ekonomiky. Ve světě žije a pracuje více než pět milionů Vietnamců. Síť Vietnamců v zahraničí je pro Vietnam jednou z cest, jak dostat zemědělské produkty na zajímavé trhy, jako je Evropa, USA a Japonsko.
Ministr zemědělství Hoan prohlásil: „Nechceme prodávat pouze to, co máme, musíme se zaměřit i na to, co chtějí spotřebitelé.“ A v tomto duchu ocenil zahraniční Vietnamce, protože znají vkus a chutě na všech světových trzích.
předseda vietnamského mezinárodního arbitrážního centra Lộc v souvislosti s finančními možnostmi zahraničních Vietnamců uvedl, že za posledních 30 let bylo celkové množství remitencí (osobních financí odeslaných do Vietnamu) asi 250 mld. USD. Vzhledem k tomu, že dochází také k remitencím, které nejsou v oficiálních statistikách, jsou celkové remitence srovnatelné s přímými zahraničními investicemi.
Lộc odhaduje, že zdroje Vietnamců v zahraničí jsou mnohonásobně vyšší. Celkový investiční kapitál od zahraničních Vietnamců zatím nedosáhl ani 2 mld. USD, což znamená, že stále existuje obrovské množství kapitálu Vietnamců v zahraničí, který dosud nebylo investováno ve Vietnamu.
Na fóru zahraniční společnosti požádali o mechanismus snížení daní a jiných poplatků, což by bylo atraktivní pro podniky investující do zemědělství.
Předseda Vietnamské obchodní asociace v Německu Long uvedl, že v souvislosti s pandemií covidu-19 zemědělské produkty v Německu zdražily minimálně o 30 %, a to je příležitost, aby se do Německa dostalo vietnamské zboží.
Předseda Vietnamské obchodní asociace v Evropě Hue uvedl, že vietnamské produkty by se měly zapojit do dodavatelských řetězců hostitelských zemí, a dodal, že vietnamská komunita v Evropě je připravena doprovázet domácí podniky při budování vietnamských značek na trhu.
Zemědělský průmysl ve Vietnamu neustále roste a komplexně se rozvíjí ve všech oblastech. Vývoz agrárních produktů se za posledních 10 let zdesetinásobil (4,2 mld. USD v roce 2000 a 48,6 mld. USD v loňském roce). V souvislosti s prudkým nárůstem přepravních nákladů, komplikacemi na vietnamsko-čínských hranicích a občasnými antidumpingovými cly ze strany USA, se zemědělství dostává do složité situace a vietnamská vláda se snaží hledat nejrůznější řešení.