Michal Rácz ovládl i doprovodnou kategorii MONETA Živnostník roku Srdcař, která v každém kraji oceňuje živnostníky, již dokázali překonat nejrůznější nástrahy podnikání.
Ve stopách starých mistrů houslařů
Vítězný živnostník se zabývá výrobou, opravami a restaurováním všech smyčcových hudebních nástrojů. Své nástroje vyrábí podle technologií od starých mistrů houslařů, míchá si svůj vlastní lak podle sto let staré receptury za použití pouze přírodních pryskyřic. Tento lak prokazatelně zlepšuje akustické vlastnosti nástrojů.
Nejen díky tomu jsou jeho nástroje známé po celém světě. V současné době nabízí housle, violy a cella ve všech kvalitativních kategorií. „Toto řemeslo dělám s obrovskou láskou a není pro mě pouze prací. Záleží mi na kvalitě, použitých materiálech a spokojenosti zákazníků,“ říká Michal Rácz.
Spoustu nových poznatků a zkušeností pro stavbu a restaurování smyčcových hudebních nástrojů získal v Americe. Mistrovské nástroje staví výhradně ručně podle technologií starých mistrů houslařů a za vedení svého otce, který je pro něho dodnes velkým vzorem. Řemeslu se věnuje již od raného věku. První nástroj postavil již v jedenácti letech.
Firma roku Ústecka vyrábí Priessnitzovy zábaly. Mezi živnostníky vyhrála pěstitelka levandulí
„Gratuluji panu Ráczovi k prvnímu místu v krajském kole v kategorii živnostníků. Přeji jeho podnikání úspěch, stejně tak pokračování rodinné tradice ve výrobě houslových nástrojů,“ ohodnotil vítěze za porotu Jiří Šobr z MONETA Money Bank.
Druhé místo získala Anna Kastlová, která se věnuje módě pro vysoké ženy. Třetí příčku vybojovala Jitka Tomanová dekorující porcelán autorskými motivy.
Jak ulehčit život onkologicky nemocným
Vítězná společnost Paruky Jilly Lenau se zabývá prodejem parukových výrobků a potřeb pro onkologicky nemocné zákazníky. Firma funguje od roku 1994 a v současné době zásobuje téměř sedmdesát prodejen po celé České republice.
„V současné době, po 28 letech praxe, zásobujeme síť 68 prodejen, salonů, kadeřnictví, nemocnic a zdravotnických provozů po celé republice, dodáváme výrobky Národnímu divadlu v Brně, řadě oblastních a městských divadel, hereckých spolků a reklamních agentur,“ říká majitelka Kamila Černá.
Portfolio tvoří deset základních kolekcí obsahujících více než 450 modelů dámských, pánských a dětských paruk ve zhruba čtyřiceti barevných variantách. Ročním obratem obchodu a e-shopu je firma největším prodejcem tohoto druhu zboží v ČR.
Firma a Živnostník roku: Na Pardubicku vyhrály interiérový design a výroba dílů
Zákazníky jsou především ženy ve věku 18 do 70 let, převážně ženy onkologicky nemocné, případně trpící alopecií. Firma přitom začínala s minimálním vstupním kapitálem – bez úvěrů a půjček s 20 tisíci korunami za prodané auto.
„U vítěze oceňuji stabilitu nejenom ekonomickou, ale i dobu působení na trhu, a především je nutné ocenit podnikatelský záměr s pomocí onkologicky nemocným zákazníkům. Velice oceňuji nabídku možnosti konzultací nemocným zákazníkům,“ okomentoval volbu poroty Martin Kadečka, vedoucí prodeje osobních vozů Volkswagen ve společnosti Porsche Česká republika.
Druhé místo získala společnost La Klara, která se věnuje autorské tvorbě dámského oblečení. Na pomyslný bronz dosáhla firma Statek Hlinky produkující bio hovězí maso a zvěřinu.
Slavnostní vyhlášení republikového finále v prosinci
Vítězové krajského kola se stávají zároveň celorepublikovými finalisty. Slavnostní vyhlášení celostátních výsledků soutěží IBM Firma roku 2022 a MONETA Živnostník roku 2022 se uskuteční 8. prosince na pražském Žofíně.
„Aktuálně zažíváme velmi turbulentní období, které na nás klade mimořádné nároky. Týká se to všech oborů činností a všech, malých, středních i velkých podniků a živnostníků. Proto je jejich podpora ještě důležitější než jindy a my jsme velmi rádi za to, že můžeme být partnery soutěže, která pomáhá rozvoji podnikání ve všech koutech republiky. I my se na všech svých projektech snažíme využívat v nejvyšší možné míře spolupráce s místními dodavateli, a podporovat tak střední podnikání a živnostníky v celé České republice,“ sdělila vedoucí útvaru komunikace a marketingu Skupiny VINCI Construction CS, Iveta Štočková.
IBM Firma roku 2022 Karlovarského kraje
- PARUKY JILLY LENAU s.r.o. – prodej parukových výrobků (Aš)
- La Klara s.r.o. – autorská tvorba dámského oblečení (Ostrov)
- Statek Hlinky s.r.o. – produkce bio hovězího masa a zvěřiny (Dražov)
MONETA Živnostník roku 2022 Karlovarského kraje
Michal Rácz – houslař (Luby)
Anna Kastlová – móda pro vysoké ženy (Nový Kostel)
Jitka Tomanová – dekorování porcelánu autorskými motivy (Karlovy Vary)
MONETA Živnostník roku Srdcař 2022 Karlovarského kraje:
Michal Rácz – houslař (Luby)
Medailonky vítězných firem
PARUKY JILLY LENAU s.r.o. – Aš
www.jillylenau.cz
Společnost se zabývá se prodejem parukových výrobků a potřeb pro onkologicky nemocné zákazníky. Funguje od roku 1994 a v současné době zásobuje téměř sedmdesát prodejen po celé České republice. Zásobuje síť 68 prodejen, salonů, kadeřnictví, nemocnic a zdravotnických provozů po celé republice, dodává výrobky Národnímu divadlu v Brně, řadě oblastních a městských divadel, hereckých spolků a reklamních agentur. Portfolio tvoří deset
základních kolekcí obsahujících více než 450 modelů dámských, pánských a dětských paruk ve zhruba čtyřiceti barevných variantách. Ročním obratem obchodu a e-shopu je firma největším prodejcem tohoto druhu zboží v ČR. Zákazníky jsou především ženy ve věku 18 do 70 let, převážně ženy onkologicky nemocné, případně trpící alopecií.
La Klara s.r.o. – Ostrov
www.laklara.cz
Firma se zaměřuje na návrh a následně i výrobu dámského oblečení. Zakládá si na kvalitních materiálech, pohodlných střizích a celkově na oblečení, které nepodléhá aktuálním trendům. „Snažíme se, aby každý kousek oblečení nesl záruku kvality, že své majitelce dlouho poslouží. Dále si
zakládáme na české výrobě. Všechno oblečení od návrhu po finální šití vzniká u nás,“ sdělují zástupci firmy. Celý proces začíná návrhem, dále šitím prvních vzorků a laděním detailů. Pak se potřebné střihy předávají na samotnou dílnu, kde se látka nastříhá a následně přichází proces šití. Každý měsíc se snaží přinést kolekci o pár kouscích, které jsou ušité v počtu okolo sta kusů. Kromě e-shopu se snaží zásobovat i kamenné obchody, které sdružují české a slovenské výrobce. Firma je na trhu od roku 2012. Zákazníky jsou především ženy ve věkovém rozpětí 25 až 54 let. Odlišností od konkurence jsou právě měsíční kolekce.
Statek Hlinky s.r.o. – Dražov
www.statekhlinky.cz
Společnost se věnuje ekologickému zemědělství, extenzivnímu pastevectví masného skotu konkrétně plemen Aberdeen Angus a Limousin. Provozuje také vlastní porážku, která produkuje velmi kvalitní bio hovězí maso a zvěřinu. Součástí areálu je malý penzion pro agroturistiku s kuchyní, jídelnou a
velkým společenským sálem. Kuchyně a jídelna jsou využívány pro závodní stravování zaměstnanců, rozvoz obědů pro okolní osady i s možností stravování turistů a veřejnosti. Zákazníky jsou hotely a restaurace v přilehlých lázeňských městech, dále lidé v Karlovarském kraji a poslední dobou i mimo něj. „Na rozdíl od naší konkurence jedeme na kvalitu, a ne na kvantitu. Zaměřujeme se na pořádné zrání masa, jak suchého, tak mokrého,“ popisují zástupci firmy.
Trojice nejlepších živnostníků
Michal Rácz – Luby
https://violin-racz.com/
Zabývá se výrobou, opravami a restaurováním všech smyčcových hudebních nástrojů. Své nástroje vyrábí podle technologií od starých mistrů houslařů, míchá si svůj vlastní lak dle sto let staré receptury za použití výhradně přírodních pryskyřic. Tento lak prokazatelně zlepšuje akustické vlastnosti daného nástroje. Nejen díky tomu jsou jeho nástroje známé po celém světě. V současné době nabízí housle, violy a cella ve všech kvalitativních kategorií. „Toto řemeslo dělám s obrovskou láskou a není pro mě pouze prací. Záleží mi na kvalitě odvedené práce, použitých materiálech a spokojenosti
zákazníků,“ říká Rácz. Spoustu nových poznatků a zkušeností pro stavbu a restaurování smyčcových hudebních nástrojů získal v Americe. Mistrovské nástroje staví výhradně ručně podle technologií starých mistrů houslařů a za vedení svého otce, který je pro něho dodnes velkým vzorem.
Anna Kastlová – Nový Kostel
https://www.annakastl.cz/shop/
Šije módu pro vysoké ženy. „Založila jsem profil Ze života vysoký holky a začala na sebe nabalovat vysoké ženy, kde jsme se shodly, že trh na nás stále nemyslí a nemáme kde nakupovat. V tu dobu jsem si začala hrát s myšlenkou, oblékat vysoké ženy tak, aby se cítily krásné a sebevědomé v dobře
padnoucím oblečení,“ říká Anna Kastlová. Jejím cílem je naplnit trh módou pro vysoké ženy, rozšířit kategorie a obléci vysokou ženu od hlavy až k patě. Na této cestě jí pohání zpětná vazba od zákaznic, které jsou oblečením nadšené a posílají neskutečně krásné zprávy, kde děkují nejen za oblečení, ale i za to, že jim zvedlo sebevědomí a cítí se krásně, a to je ta nejkrásnější odměna. Její značka je o kvalitních evropských materiálech s kompletní výrobou v České republice. Za největší úspěch pokládá odhodlání jít do této podnikatelské oblasti a rozjet podnikání v době zuřící pandemie.
Jitka Tomanová – Karlovy Vary
https://cz.linkedin.com/in/jitka-tomanova
Dekoruje svými ilustracemi karlovarský a vintage porcelán. Zboží prezentovala a prodávala na prestižních marketech Czech Design Week, Urban Market Bratislava a v designových obchodech. „Pro mnoho firem a kaváren jsem vyráběla sety porcelánu s dekorem na míru. V některých případech jsem vytvářela celou vizuální identitu.“ Kromě prodeje na e-shopu a ve vybraných design shopech se v nedávné době podílela na interiéru restaurace Hranice na Božím Daru, vytvářela porcelánové sety pro jógové studio YOGANA nebo navrhla autorskou kolekci pro porcelánku Loučky. Zákazníky jsou
lidé, kteří uznávají lokální výrobu, upcykling a originalitu produktů. Lidé zodpovědní k životnímu prostředí a lidé zajímající se o českou autorskou tvorbu. Nejdůležitější je osobní přístup. Vyhledává vintage porcelán, nejčastěji československý, který dekoruje svými ilustracemi a vrací ho zpět do oběhu.