To tvoří z více než 80 % zahraniční přistěhovalci, kteří chtějí kvalitní importované potraviny ze svých domovin. Mezi rostoucí počet exportujících států patří stále více zemí z EU.
Například Itálie hlásí, že největším exportním artiklem do regionu jsou stále těstoviny, které dohání vývoz ovoce za pomoci evropské kampaně Fresh Up Your Life. Ta staví na současné vzrůstající popularitě v konzumaci čerstvého ovoce a zeleniny. I přes velmi jednoduchou dostupnost tvoří čerstvé produkty, především pro místní arabské obyvatele, stále jen minimální část každodenního jídelníčku.
Na globální pandemii se dá naštěstí najít alespoň pár pozitiv, které nás změnili. Můžeme například zmínit větší zaměření na aktivnější způsob života a zdravější potraviny podporující imunitní systém. Irský institut pro potraviny ve své analýze uvádí, že během pandemie i po ní změnilo svůj způsob výběru potravin (právě směrem ke zdravějším variantám) 52 % emirátských spotřebitelů.
Optická kabeláž od výrobce z Jihlavska slouží vojskům NATO i armádě Ukrajiny
Data Mezinárodního měnového fondu z loňského roku dokonce ukazují, že import potravin do regionu Blízkého východu tvoří jednu pětinu veškerého zboží, které přejde hranice. A jak se mezi importéry poptávaných produktů dostat? V regionu stále hraje prim osobní setkávání především během veletrhů a specializovaných výstav. I z toho důvodu roste téměř ve všech zemích GCC každým rokem počet výstav zaměřených na potraviny a zemědělství.
Pokud tedy česká firma opravdu chce na trhy SAE vstoupit, neměla by se vyhnout mezinárodním veletrhům. Pro více informací, jaké výstavy v jednotlivých státech Blízkého východu stojí za to, se neváhejte obrátit na Lukáše Zamrzlu, e-mail: lukas_zamrzla@mzv.cz.