Zdroj: CzechTrade

Jak přes Amazon dobýt Severní Ameriku? Rady zazněly na proexportní konferenci

Do Severní Ameriky mohou české firmy expandovat také prostřednictvím e-commerce. Jak na to se zástupci podniků dozvěděli na proexportní konferenci CzechTrade.

Agentura na podporu obchodu CzechTrade organizuje pro české firmy se zájmem o export mimo jiné hybridní konference a semináře. V úterý 20. června se celkem 80 posluchačů zúčastnilo teritoriálního semináře na téma expanze do Severní Ameriky přes Amazon.

Proexportní konference CzechTrade

Na konferenci vystoupili ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade, zástupce společnosti Amazon Marco Schoan či další řečníci z firem, které mají zkušenosti s globální e-commerce (David Cikánek z firmy EXPANDO a Daniel Král ze společnosti Dermacol).

V rámci exportního vzdělávání agentury CzechTrade byla konference s názvem Expanze do Severní Ameriky přes Amazon primárně určená podnikům, jež zajímá export na globální trhy přes Amazon a možnosti e-commerce v USA, Kanadě a Mexiku.

„Pro mnohé české firmy je právě platforma Amazon vítanou příležitostí, jak vstoupit na americký či jiný trh. S tím však souvisejí mnohé otazníky, jako je například registrace podniků v Amazonu.  Jsem moc rád, že seminář odpověděl na tyto a další otázky z oblasti e-commerce. To je i pro CzechTrade důležitým tématem. K této oblasti byznysu máme několik služeb, díky kterým pomáháme firmám orientovat se v e-commerce prostředí,“ prozradil ředitel sekce služeb pro exportéry CzechTrade Jan Kubata.

S Amazonem na globální trhy

K tématu, jaké jsou aktuální exportní příležitosti pro české firmy včetně možností e-commerce v USA, Mexiku a Kanadě, vystoupili ředitelé zahraničních kanceláří CzechTrade v Texasu, Mexiku a Kanadě Levan Bokeria, Tereza Vítková a Jaroslav Jelínek.

Texasané milují své ruční zbraně, pušky od České Zbrojovky tu zná každý

Jak se popasovat s prodejem na globální trhy prostřednictvím Amazonu prozradil Marco Schoan, vedoucí oddělení Key Accounts Management v Amazon Global Selling. Schoan mluvil především o praktických krocích, na které se mají exportéři připravit.  

V další části akce dostal slovo David Cikánek, Head of Sales společnosti EXPANDO, která pomáhá dalším podnikům prodávat na Amazonu. Zájemce informoval o zkušenostech českých firem na marketplaces.

Poslední přednáškou byla Případová studie: Dermacol a expanze do USA přes Amazon. Reálné zkušenosti z e-commerce s jednou z největších kosmetických českých společností předal podnikatelům E-Commerce Director Daniel Král.

Austin, Texas

Export za oceán rychle roste

Severní Amerika je dlouhodobě mimořádně atraktivní destinací pro české exportéry. Jenom za minulý rok se do Spojených států, Kanady a Mexika vyvezlo zboží téměř za 144 miliard korun, což je o 26 % více než v roce 2021.

Zajímavé obchodní příležitosti nabízí mimo jiné Texas, kde agentura CzechTrade působí od března letošního roku.

Cílem naší nové, ale již plně fungující, kanceláře v Texasu je rozšiřovat služby CzechTrade do jižní části Spojených států, což se nám úspěšně daří. Texas nabízí příležitosti v energetice, leteckém průmyslu a je ideálním místem pro technologické a startupové firmy,“ dopňuje ředitel zahraniční kanceláře Texas Levan Bokeria.

Doporučujeme